Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Hva er erfaringsmessig den beste? En stor dyr Bregans, eller? Tenker at en liten søt rosa en ikke har plass til stort mer enn matboksen hennes lissom.... Skal begynne i aug er 19 mnd.
mammmamia ** Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Jeg anbefaler Bergans eller Norrøna..! De er ikke så dyre, 250-299 kr, og holder til barnet begynner på skolen! Da har de en sekk med god plass, kjempegod å bære, med brystrem og stropp rundt livet, sånn at når de skal på tur (gjelder nok mer om et år ca..) blir ikke belastningen på skuldrene så stor..! Uansett hvilket merke du velger - de bør ha en sekk med brystrem og hoftebelte, med polstrede stropper og som det er litt plass i... Selv om de er små er det lurt å tenke fremover..! Bedre å kjøpe en LITT dyr sekk nå som de kan ha i mange år, enn å måtte kjøpe tre-fire billige sekker som går i stykker eller som de får vondt i skuldrene av..! :-)
mammmamia ** Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Bergans 12 liter, eller Norrøna 10 liter forresten :-) De er små, men store nok!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Jeg kjøpte bergans til førstemann, men brukte det lite. De får mat i barnehagen, så det er stort sett bare en frukt jeg skal ha med. Ville ikke kjøpt en dyr.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Jeg har også tenkt å kjøpe en liten 12l Bergans sekk til ettåringen vår som skal i barnehagen til høsten, den er jo fra 2-3års alder, men er litt usikker om jeg likegodt burde kjøpe en 20l som han kan ha noen år? Han kommer jo ikke til å bære den selv uansett med det første...! 12 literen ser jo nokså liten ut, når man skal ha med matboks, regntøy, lue, votter osv...? Eller drar dere ikke sånne ting frem og tilbake? Har dere dobbelt opp av det meste?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Jamen, vet dere hva, min snart 2 åring skal da ikke bære den tunge sekken selv da.... Det er jo jeg som skal bære den. Den skal jo inneholde klær, matboks, kosedyret, +++ Ingen bhg jeg har jobbet i har brukt å la barna ha på seg egen sekk når de går på tur. Min skal gå 3 dg pr uke, så en del tar vi med til og fra, og vil ha god plass og ikke trangt og lite plass i sekken. Satser heller på en bergans 20 liter ja!!!!!!!!!!!!! MEn det er meg.
mammmamia ** Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 12 literen er IKKE liten nei..! Vi klarer aldri å fylle den helt opp, og lillegutten min er 3,5 år gammel..! Har som regel et sett regntøy hengende i barnehagen, resten har vi frem og tilbake hver dag... Det er viktig at sekken ikke er for stor, da sitter den ikke godt, siden den blir for lang i ryggen..!
mammmamia ** Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Når de blir større må de bære sin egen sekk jo..! Småbarnsavdelingene gjør det sikkert ikke sånn, men sånn blir det etterhvert..! En 20-liters sekk blir ikke god for ryggen, den blir for stor..! Når det er snakk om 200 kr, hva er vitsen??
børdi Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 vi har en liten tussi sekk til trollet, og minsten kommer og til å få en billig sekk. Hva i alle dager skal man med dyre sekker i bhg? Den blir kun båret av meg eller gubben frem og tilbake i bhg med skiftklær, medisin., osv i... Mat får hun i bhg også, så egentlig trenger man ikke mer enn en bærepose,.:-)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Får å svare på børdis"Hva i alle dager skal man med dyre sekker i bhg?" Ikke alle syns 300 kr er dyrt for en sekk og ikke alle barnehager er like. I vår får de kun lunsh på fedag og litt frukt de andre dagene så da sender vi med mat til frokost og lunch. Vi har også en barnehage som er veldig mye på tur og når de blir store nok bærer de sekken sin selv. Jeg syns det er greit at ungen vår lærer dette før hun skal begyne på skolen. Sekken er ikke tung med ett skift klær, matboks og vannflaske.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har jobbet i bhg, 3-6 år avd, i mange år, barna har ALDRIG båret egne sekker på tur. Personalet bærer barnehagen sine store sekker, der er alt de små trenger!! Kjøp en stor og romslig sekk!!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 Slik var det i barnehagen der du jobbet, men slik er det ikke i alle andre.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #13 Skrevet 27. juni 2007 Vel, jeg har også jobbet i mange bhg, og aldrig har barna måttet bære egne sekker, uansett alder. Dette blandt annet pga at slett ikke alle barna har sekker som egner seg for dem å bære. LAAANGT ifra alle barna har egnede sekker...........Noen har rosa Diddelina trillekofferter....noen har gamle intersport bagger, noen har 20 liters bergans sekker, andre har faktisk bare en plastikpose. Atter andre har små søte sekker som ikke tåler litt regn, og andre har anre former for tøy sekker. Enkelte har faktisk med seg tøy i en remapose, og matboksen i en søt rååååsa plysj-veske.... Jeg har jobbet i bransjen i mange mange år, og har aldrig vert borti en bhg avdeling der alle barna bærer egne sekker med seg på tur.
allergibarn Skrevet 28. juni 2007 #15 Skrevet 28. juni 2007 Datteren vår har hatt Bergans 12 liter i 4 år nå, fra hun var 15 mnd. Den er helt super. Trenger ikke noe større. Men det er viktig med en god sekk når de skla ut på tur og ha med mat og drikke og ekstra sokker/votter i sekken. Viktig med reim rundt bryst og mage slik at sekken ikke bare dingler bakpå ryggen. Så jeg anbefaler Bergans, det skal lillebror også få nå når han begynner. Svært mange i hennes barnehage har det og de er ofte på tur. Jeg synes ikke Bergans er dyr når den koster ca 300 og hun har hatt den i 4 år...!!! Sånn til og fra barnehagen når de ikke skal på tur og du kanskje kjører bil, er en liten søt rosa med plass til matboksen helt ok.
Amarie Skrevet 28. juni 2007 #16 Skrevet 28. juni 2007 Hei "Snart ferdig med permisjonen". Trenger sekk til vesla som skal begynne i bhg, og har vært inne på Bergens nettsider og sett på den du sier dere har. Var den stor for ei jente på 15 mnd? Jenta mi er snart 2 år, men liten for alderen. Tenker på at rygglengden må passe. Gidder du si noe om dine erfaringer? Det er jo flott hvis de kan ha sekken så lenge som du sier, så man slipper å ta stilling til sekke-spørsmålet på noen år.
--arkin-- Skrevet 28. juni 2007 #17 Skrevet 28. juni 2007 vi har bergans, men den var for stor så jeg kjøpte en annen en litt mindre 10l, lurer på om det var norrønda sin. bella har sekken sin på ryggen hver dag, til og fra barnehagen. nå neste barnehageår, skal hun begynne å bruke den bergans sekken, for da er nok den mer passende, og så kommer jeg til å kjøpe bergans 20l det siste barnehageåret.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #18 Skrevet 28. juni 2007 Ikke mobb de som prøver å være økonomiske! Det er nok av ting en skal kjøpe til de små. Alle vil vel ha det beste for barna sine - men slett ikke alle har råd. 200 kr er kanskje ikke mye for deg...men skal en tenke slik med alt blir det fort penger av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå