Gå til innhold

hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sitter og skriver i albumet til babyen min. også kommer det til store dager som foreksempel første gang vi var på besøk i barnehagen. eller første foreldremøte.

så blir jeg sittende og lure på hvordan jeg kan få til og skrive om det uten og være negativ ovenfor pappaen.

for uannsett hvordan jeg snur og vender på det vil det jo ligge mellom linjene at han ikke var der.

at han ikke stilte opp.

burde jeg lavære og skrive om sånne ting? eller må jeg bare innse at det kommer en dag hvor gutten lurer på hvorfor pappa ikke var med på noen av disse tingene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skriver opp sånne ting uten å nevne pappaens tilstedeværelse (eler mangelen på den), men så husker jeg å legge litt ekstra innsats der pappaen har vært tilstede.

Skrevet

hm.. det var jo det jeg tenkte. og bare ikke nevne han.

for han er aldri med på noe. så det eneste jeg ser til ha en på familieværnkontoret og når han henter og leverer babyen.

hm... føler at det blir feil at pappaen hans ikke er nevnt i en boken. å føler det blir så sårt alt sammen. kan jo ikke være gøy for babyen og lese i etter tid. han kjønner jo at pappaen ikke er nevnt fordi han ikke er der.

blir feil og droppe og skrive noe også.

Skrevet

med den siste setingen så mente jeg at det blir feil at jeg ikke skriver noen bok.

Skrevet

Ungen blir å skjønne det når han blir eldre uansett så vet ikke hvordan man kan gjøre det enklere for de. Kanskje pappaen kan lage ei bok selv? Og det er jo mulig dere får ett bedre forhold om noen år og at det da blir mere å skrive om, eventuelt kan du jo be om bilder fra pappaen og lime inn.

Skrevet

ja, for jeg vet han elsker sønnen sin. å jeg vet at de to kommer til og få ett kjempe bra forhold. det er derfor det er så vanskelig.

hadde han vært dust og ikke bryd seg så hadde det ikke vært så farlig.

men når jeg vet at de to kommer til og bli kjempe kompiser, så vet jeg jo også at det kommer til og bli enda mere vondt for babyen og lese at pappaen ikke var der.

det er jo greit på alle de hjemme tingene. for jeg er jo ikke der på alle hjemmer tingene hos pappaen. det er bare på sånne ting som man forventer at begge foreldrene skal være med på.

hm.. kansje jeg skal bare droppe og skrive om sånne ting. og heller holde meg til ting som skjer hjemme. der det er naturlig at pappaen ikke er med.

Skrevet

Jeg pleier å sende med kamera (både digital og video) når Martin drar til pappaen sin og farmoren. Da får jeg mange fine bilder som jeg fremkaller og setter i babyalbumene hans. Det dekker liksom litt mer enn bare de bildene jeg tar

Skrevet

jeg aner ikke hvordan det vil bli motatt her.

å har virkelig ikke lyst til at det skal bli noen kangel.

hm... kansje jeg bare skal sende med boken og si at han kan fylle inn noen sider selv om han vil.

det er nok det lureste.

og da blir det jo ikke så sårt at pappa ikke var med på alle de andre tingene for da er det jo bilder fra pappaen der også.

det var lurt.

Takker for hjelpen :-)

Skrevet

Håper det ordner seg, det beste for ungene er jo at foreldrene kan samarbeide og det gjelder også 'små' ting som dette :)

Skrevet

Jeg sliter skikkelig med babyboken, for de to yngste, der kjenner ikke jeg navn på besteforeldre etc på farens side. Så familietreet er blankt på ene siden... Faren til ho i midten ville ikke oppgi navnene... Mens ho yngste trolig vil få det inn etterhvert. Så det blir skikkelig vanskelig å forklare når ungene spør.

Skrevet

ja. det var det da. samarbeide.

fryktelig vanskelig det der. men heldigvis så blir det bare bedre og bedre. så om noen år så kan vi kansje ta en kaffe sammen ;-)

egentlg så funker det ganske så greit. vi krangler aldr foran barnet eller noe sånt.

det er bare hele sitvasjoen som er så rar.

Skrevet

ja det kjønner jeg da.

disse barna våre kommer til og lure på mye rart som vi kommer til og ha vanskligheter med og svare på.

kan du ikke kjøpe en blank bok? sånn det i det minste ikke står et tomt tre der?

Skrevet

Jeg har vært utrolig heldig da, vi kan sitte lenge og snakke om løst og fast (etter den perioden der vi ikke hadde kontakt i det hele tatt) og merker det er veldig artig for Martin å ha oss samla, springer frem og tilbake etter bordet :P Dere kommer vel dit med tid og stunder skal du se, tar sikkert bare ei stund før spenninga er ute av lufta :)

Skrevet

Nei jeg kjøpte lik til de to yngste som eldste fikk, og der står jo alle navn etc. Men en kollega på jobben driver med slektsforskning, og han skulle sjekke om han fant noen navn... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...