Gå til innhold

Hva er egentlig vitsen med smokk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange babyer har et stort sugebehov som de ikke får tilfredsstilt gjennom kun amming/flaske. Da er det fint for dem å ha en smokk å suge på. I tillegg er smokk nå til og med nevnt som et av virkemidlene for å redusere faren for krybbedød.

Skrevet

Hm? Hvorfor anonym på det innlegget?? Skjønner ikke det der helt...

Jeg har brukt smokk på mine tre. Det har jeg valgt bevisst. Barna mine har hatt stort sugebehov, og jeg ikke ville utsette brystene mine for det. (hm, hørtes mer ego ut enn jeg tenkte)

I tillegg har mannen min sin familie vært tommelsugere, og det har resultert i tannregulering på alle mann. Med ho siste jenta mi så vente jeg ho på smokk allerede på sykehuset fordi ho måtte gjennom en god del undersøkelser i forbindelse med hjertefeilen sin, og det trøster og roer så godt med smokk når man ikke kan ligge ved puppen!

Skrevet

Hi her.

Er sånn i tvil hva jeg skal gjøre skjønner dere. Mini har veldig stort sugebehov og suger på hendene sine hele tiden. Han tar ikke smokk, eller han tar den noen ganger da, men liker den ikke. Det jeg lurer på nå er om jeg skal fortsette å prøve eller bare drite i hele smokken. Tenker litt at er det ikke meningen fra naturens side at babyer har suttebehov? Kan han begynne å spise mindre om dagen og dermed ikke lenger sove hele natten om han begynner å like smokken?

Skrevet

Det er jo akkurat det det er...fra naturens side har babyer suttebehov. Men hvis babyen din ikke vil ha smokk er det jo ikke så mye å gjøre med, men du kan jo prøve en stund til. Min gutt har stort suttebehov, ville ikke ha smokk i begynnelsen - men nå bruker han den mye. Er 4 mnd gammel.

Skrevet

ja og derfor syns jeg det er litt skummelt å skulle rote med naturen haha, neida.. men altså er redd han kommer til å sove mindre om nettene fordi han sutter mindre på meg.

Skrevet

Jeg tror han bare vil roe seg enda mer med smokk. Tror ikke de spiser noe mindre for det. Min er hvertall veeeeldig tjukk og bruker smokk:) Min ville ikke ha den først, men tok den etterhvert. Han vil bare ha den når han skal sove.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart meg uten smokken. Jante mi vil ikke sovne uten. Hun spytter den ut når hun har sovna. Jeg må ha smokker liggende overalt, for hvis vi er ute på tur uten smokk, så blir det rabalder.

Skrevet

prøv rund smokk om h*n ikke vil ha....funka bra her på begge to

Skrevet

Fån til å holde kjeft vel! Åssen det?

Skrevet

-Mammaen slipper å leve som smokk for å tilfredstille småens sugebehov.

-Reduserer faren for krybbedød.

-Det stimulerer de ulike kranie delene så de ikke gror sammen for tidlig (enten det er med smokk eller pupp, suttingen er bra)

-Lettere å avvenne med smokken enn tommelen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...