Lisa & lille Noah<3 Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Dress: Er det en for vår\høst og en for vinteren eller kan man kjøpe en med for,sånn at man kan ta ut foret? (eller har jeg missforstått helt her?) Og hvilken dress anbefaler dere? Jeg vil ikke ha Reima,har hørt at dressen er super,men ikke verdt prisen pga vanskeligheter med vasking og vedlikehold. Ulltøy: Hvor mange sett skal jeg kjøpe? Og hva er det beste ulltøyet på markedet? Gummistøver,regntøy og vindjakke\bukse: Noen merker dere anbefaler? Sko: Han går ikke selv ennå,men krabber og reiser seg opp over alt,kan jeg kjøpe joggesko til ham,eller er det bedre med andre type sko? Bhg sekk og matboks: Er sekken fra berghans god,det er den vi har sett på? Og hvilken matboks har god plass og er tett? Regner ikke med at de trenger votter,hals osv med en gang (han begynner i august) Noe tøy eller andre ting dere syntes er helt supert som dere anbefaler? Helt ny på dette her jeg,går meg vill i den bhg-klær jungelen... Gutten min er 16 mnd når han begynner i bhg og jeg gruuuuuuer meg:S )
--arkin-- Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 jeg kjøpte en vår/høst dress. det er en reflex og den er super. De i barnehagen hadde visst anbefalt den videre. har to vinterdresser som jeg har byttet på. Det er også reflex og en reima, synes ikke den reima er så veldig mye bedre enn den reflexen. jeg hadde fire ullsett med stilongs,trøye og body. hadde en liggende der og byttet på de tre andre. regntøy har jeg reflex, koster 299 og er kjempe bra. har kommet best ut i test flere steder. Gummistøvler har jeg ponni og de er helt greie. snuppen kunne heller ikke gå så da kjøpte jeg sånne reima tøfler/sokker som var helt supre når hun satt i sandkassa og sånne ting, siden jeg ikke ville sette på henne stive sko når hun ikke kunne gå. Jeg kjøpte den minste bergans sekken men den ble for stor seiden hun ville ha på seg sekken selv. derfor kjøpte jeg en annen fra sporten. Og da gjømmer vi heller den bergansen når hun er litt større. Matboks har jeg fra tuppewere. den har god plass og er helt tett. er livsgaranti. jeg har bare hm tøy i barnehagen som innetøy. siden jeg de er det ikke så farlig med om jeg må kaste. Snuppa kommer alltid hjem kjempe møkkete og med masse flekker som noen ganger er helt umulig å få av.
--arkin-- Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 håper dette hjalp deg litt videre, og snuppen var 11 mnd når hun begynte i barnehagen.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Dress. Vi har hatt ReimaTec hele tiden, aldri hatt noen problemer med å vaske eller tørke den. Den tørker i løpet av noen time. Fantastisk dress Ulltøy. Vi kjøpte to lange gensere, to strømpebukser,tre bodyer, tre par sokker og en lekedress fra Janus..Bestilte på www.krabaten.no Gummistøvler, regntøy. Vi har Helly Hansen sitt regnsett..Veldig bra og deilig..Koster 499. Gummistøvlene er fra Viking.. Barnehagesekken er fra Bergans..Kjempefin
--arkin-- Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 forresten ullsokker er must i barnehagen, kjøpte mange par som jeg lot ligge. i vår barnehage måtte de også ha innesko, så om vinteren hadde hun skinn tøfler med ull inni, de var kjempe gode og om sommeren hadde hun vanlige sandaler og da hadde hun også lært seg å gå
Blue Lady Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Dress: Troll har en man kan ta ut foret på, dermed er det en "helårsdress". Mange liker ikke det at man kan ta ut foret, er vist vanskelig å kle på, eller kan være det. Jeg aner ikke, har ikke prøvd. Vi har hatt Reima vinterdress og Reima Vår/høst dress til Lucas, og har vært kjempefornøyd med den. Bor i Nord-norge og her er det masse vind og vær for å si det sånn. Vet ikke hvor du bor, men her i Nord-Norge er det veldig greit med vår/høst dress også, senest for en uke siden var det 4 grader og regn ute, så da kom dressen godt med. I fjor hadde vi en av hver dress til han (13 mnd da han startet), denne vinteren skal vi ha to dresser. Ulltøy: Bor som sagt langt nord, og Lucas har gått med KUN ull i hele vinter. Så vi har hatt minst 10 ullbodyer og 5 strømpebukser. Har kun brukt ullvang sine antisklisokker på han. Ullundertøyet har jeg handlet på SparKjøp (tom og trine)og Obs ( janus), ingenting å utsette på noe av det. Gummistøvler har jeg kjøpt billig på Obs, synes det viktigste med alle sko er at de er lette og gode å ha på. Ville kjøpt sko til sønnen din, selv om han ikke går. Lett å bli våt og skitten når man har andre alternativer på.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 Tar en klipp og lim fra et innlegg jeg har svart på 1-2. Alle har forskjellige erfaringer, men dette er iallefall våre erfaringer. Skal vi se her.. Bare lister opp det vi har trengt. Snuppa er 18 mnd og har gått i bhg i 4 mnd. Vi har hatt behov for alt dette, men det kommer selvfølgelig ann på hvor i landet man bor og klima. SKO -Vinterstøvler: Vi hadde ecco.., disse kommer vi nok ikke til å kjøpe igjen. Snuppa ble fort kald på bena til tross for gode ull sokker rett på hud under og stor nok str. -Regnstøvler: Vi har skofus nå, helt greie. Men kjøper nok viking i neste str. -Cherrox: Viking, er kjempefornøyde -Leke sko: Ponny med god støtte (lær å gå sko), fornøyde -Hjemme sko: Ecco med god støtte er kjempe fornøyde -Sandaler: Ecco med åpen tå, superfornøyd -Tøfler: Kjøpte skinntøfler på alveslottet.no, superfornøyde! DRESSER -Vinterdress: Hadde Troll dress uten avtagbart for, kommer nok til å kjøpe troll dress igjen, men med avtagbartfor. Snuppa var god og varm og beveget seg lett. Var grei å få på og av. -Vår/sommer/høst dress: Har name it, grei med kjøper nok reimatec neste år eller troll. Fort slitt. REGNGTØY -Regntøy: Reflex regntøy todelt. Kjempefornøyd. Slitesterkt og snuppa blir verken våt eller klam. Er også mykt og godt ULLTØY -Ullbodyer: Har både JOHA og JANUS. Er kjempefornøyd med begge deler. JOHA holder seg nok best i form -Ulllongs/Ullstrømpebukse: Har Janus longs, den er bra. Er kjempefornøyd med JOHA`s ullstrømpebukser. Holder seg godt i formen, og hun er passelig. Foretrekker strømpebukse da det frt blir glippe mellom sokk og longs. Selv om mange diskuterer dette -Ullsokker: JOHA og hjemmestrikkede. Helt supert!! -Ulldress: Nøstebarn ullfleecedress, denne kunne vi ikke klart oss uten. Den ble brukt under dressen når det var iskaldt ute, når hun sov i vogna ute eller til bilturer osv. Beste investeringen vi har gjort. Skal kjøpe flere nå -Ullbukser og ullgensere: har hatt noen hjemmestrikkede vi har byttet på med nøstebarndressen LUER -Vinterlue: Kivat "ranerlue", denne er foret ved ørene slik at det ikke blåser og er av god ull. KJempefornøyd. I tilegg drar snuppa den ikke av. -Høst/vår lue: Kivat her også, den enste jeg fant med snøring som dekket ørene godt og kom godt ned i nakken. -Sommer: luftig hatt som dekker ørene med snøring, ellers kommer det fort av. VOTTER -Vintervotter: Hadde reimatec sine, dette var bortkastede penger. Snuppa var isende kald på fingrene sine. Men med hjemmestrikkede ullvotter under var de bra -Regnvotter: Refleks, disse er greie. Ikke lenge vi har brukt de. DIVERSE -Vannflaske: til vanndrikking utenom måltider -Merkelapper: www.navnelapper.no er greie. Både strykepå og klistrelapper Du trenger også merkepenn -Matboks: til frokst -Sekk/bag: vi har ikke noe spes sekk, har en helt enkel en vi frakter til å fra i Diverse tøy: Ekstra vanlig tøy du har til skift i bhg etter årstid og vær Vogn: til å sove i. Vi bruker de vanlige vogna vår Lammeskinn/dyne/teppe/vinterpose etter som du bruker det til å ha i vogna Ellers så har vi brukt lag på lag med ull hele vinter/vår og det har fungert utmerket. Bhg er kjempefornøyde også fordi de vet at hun alltid er passelig varm. Når det gjelder luer så er jeg klar over at kivat er dyre, men har hatt andre luer også og de har ikke holdt mål av forskjellige grunner. Derfor har det vært greit å bare kjøpe kivat med en gang slik at jeg slipper å kaste bort mye penger på andre luer som vi ikke bruker alikevel. Men kivat har vi klart oss med 1. Ellers så ønsker jeg de lykke til med barnehagestart! Det kan være tøft for en mamma! Vet lista ser laaang ut, men det meste her er ting man har uansett om man er i bhg eller ei. Og man velger jo hvilken prisklasse man skal handle fra og hva man skal prioritere og hva som er best for en selv. Igjen, LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå