Gå til innhold

4uker og mange prikker i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 4uker og har mange røde prikker i ansiktet og i hode bunnen. disse prikkene kommer og går.di variere og i hvor mye det er. før var det bare rundt øynene og munnen men nå har det spredd seg rundt i ansiktet og rundt i hode bunnen. noen av prikkene er bare runde og røde andre er røde med hvit prikk i midten nesten som en kvise.

er det svette prikker eller kan det vær no mye verre enn det? har bare disse prikkene i ansiktet og hode men ikke andre steder på kroppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo litt ut som talgflekker, men du kan jo snakke med hs på helsestasjonen eller legen da...så er du sikker. Mitt barn hadde en del talgflekker og det er ikke noe farlig i alle fall

Vanskelig å "analysere" et utslett bare ved å lese om det liksom..;)

Skrevet

Høres utsom hormonutslett eller det man også forbinder med rev. De går over av seg selv og skal ikke pirkkes på. Du kan tenke over hva du spiser og holde deg unna slike ting du vet man ikke bør spise når man ammer. Husker ikke hvor lenge dette varer, men ta kontakt med HS vist du lurer på noe.

Skrevet

de med prikk i høres ut som ella i farta sier som talgflekker.. men de som er røde og flytter på seg høres ut som slikt som jenta mi hadde.. når hun drakk mammas melk med noe hun ikke helt tålte i.. :P Dvs at jeg hadde da spist ting som hun reagerte på da.. feks litt for salt mat eller krydret.. eller melkeprodukter og slike ting.. det var det hvertfall i mitt tilfelle!! Men er du usikker så er det best å ta en telefon til helsestasjonen i morgen f.eks da :)

Skrevet

Det er hormonutslett.

Det er rett og slett hormonene han får i seg av melka.

Det er ikke noe farlig.

Men A-creme gjør at de blir raskere borte

Skrevet

a-creme? hva er det, hvor får jeg tak i det?

takk for svar alle sammen. sitter her å lurer veldig på hva det er jeg spiser som han ikke tåler.

Skrevet

Hei hei Anonyme meg!

Nå har jeg fulgt med litt, på akuratt dette her, med disse røde prikkene, i og med at min datter også hadde det når hun var rundt 3-4uker.

Det er sannsynligvis varmeutslett, vis gutten din bare er så mye som en liten smule varm/eller svett så dukker disse opp. Tulla mi på 4 mnd, kan den dag i dag få litt av disse utslettene vist hun svetter.

Eller_ så er det veldig vanelig at disse utslettene kommer på 3-4 uker gamle babyer, har sett det på di fleste i den alderen, men di forsvinner fort av seg selv. Prøv og hold det litt luftig, å ikke la han drukne i svette. Har han litt hår så kan du jo prøve å føne litt for å lufte litt, etter bad. Det er nok noe hormon-varmeuslett greier som kommer på di fleste babyer.

Skrevet

Det er en brun krukke du kan få på apotek og helsekostbutikker.

Den koster litt, men er absolutt verdt det

Skrevet

de tre mest sannsynlige er (rangert for tidspunktet)

1.hormonutslett

2.varmeutslett

3 eksem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...