Gå til innhold

Dere som har skolebarn (10 år og eldre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kan barna bare bruke SFO t.o.m 4 klasse. Men hvilken løsninger har/hadde dere når barna begynte i 5.klasse og oppover når det var skolefri (høst,vinter,sommer,jul,planleggingsdager) ?

Hva gjør dere når dere er ferdig med deres fridager, og så er det skolefri ? Har dere noen som kan se etter barna da, eller er de hjemme alene til dere kommer hjem fra jobb ?

Tenker litt framover her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to jenter på straks 10 og 8 år. Jeg og sambo jobber skift, så da er stort sett en av oss hjemme. Ellers er det besteforeldre eller venner som stiller opp om det kræsjer fullstendig.

Om det kun er snakk om en liten stund, så er de alene.

Skrevet

Hun er stort sett hjemme alene, - synes det er deilig å kunne sove litt lenge og se på hva hun vil på tv. Jeg har smurt skiver før jeg går, og henimot lunsjtid kommer hun ofte syklende eller gående til meg på jobb, og spiser lunsj sammen med meg. Hvis hun gidder. Hvis ikke har hun pleid å lage seg nudler eller rett i koppen hjemme. Jeg har alltid vært tilgjengelig på telefon hvis det er noe, og har ringt hjem til henne to-tre ganger i løpet av dagen. Det har gått fint, og har gjort underverker i forhold til selvstendighetstrening. Hun er 12 nå.

Skrevet

dytter litt, nysgjerrig på hvordan dere får kabalen til å gå opp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...