Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Vært på kontroll hos legen min i dag...jeg var sikker på at nå skulle han booke time til meg på sykehuset for en evt. igangsetting...men neida, har fått time hos ham på tirsdag i neste uke, er da altså 17 dager over termin!!!! Og JM på sykehuset som sa at jeg garantert ble satt i gang etter 14 dager...FAEN!!!!!!!!!!! Er det mulig å pine folk så lenge. Hvis ikke jeg har født før helgen så gir jeg opp...Da kan du bare bli der inne bebis!!!!!!!!!!!!!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 26. juni 2007 Nei, nå drar jeg på spa...kanskje humøret blir litt bedre;)
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Ring til den jm å spør igjen da. Mas hull i hodet til dem =)
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Off stakkars deg! Høres slitsomt ut, ja ring og MAS hull i hodet på de. Babyen vil sikkert ut den og, kanskje den bare er litt sjenert;)
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Å nei! Føler veldig med deg Mammamilla! Er jo i akkurat samme situasjon selv. Vet ikke om dette kan trøste deg, men jeg har begynt å tenke at igangsetting er litt skummelt det også. Og at det kanskje er lettere for kroppen om det starter av seg selv? Vet jo ikke, for har bare født helt vanlig før. Jeg har overtidskontroll på sykeshuset på torsdag. Om alt er bra har jeg neste time to dager etter det (om jeg forsto riktig da). Og da er jeg 16 dager over termin. Tror enda de ikke setter i gang hos meg om alt fremdeles ser trygt ut. Håper du har en fantastisk spaopplevelse, og kan møte kvelden med friskt mot. Jeg kommer fra shoppingtur med søsteren min, så nå er også et lite helseteppe i hus. Deilig å fylle ventinga med noe, da glemmer jeg det litt.
mednr5imagen Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Den kommer sikkert ut snart! Har en liten (om mager) trøst til deg og det er det at fødselen gjerne blir lettere når den kommer av seg selv og ikke blir satt igang...Så, kanskje det er bedre å gå litt lenger enn å bli satt igang? De riene man får ved igangsetting er visstnok mye hardere har jeg hørt.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 Skjønner godt du blir sint, men du får sikkert ikke bruk for den legetimen. Ring jordmor og si det som det er og spør om du ikke kan komme inn for kontroll om de ikke burde sette igang fødselen etterhvert. Det vet nok hun bedre enn legen. Ellers så begynner den nok snart av seg selv! Kanskje allerede i natt..
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Stakkar deg!! Hvilket sykehus er det du skal føde på da?? Her blir en satt igang når det er 10 dager over. Jeg ville gjort som de andre skriver. Ring og mas! Og klag!! Fortell om alle slags plager og grin om du må!!! De må da ta hensyn til mor og, ikke bare barnet. Ikke sikkert barnet har det bra heller så lenge mor ikke har det. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Et lite tips, si at du tror du lekker fostervann.....Ser ut som vann med litt melk,kanskje litt "flokkete", søtlig lukt.....Da må de ta deg inn til ultralyd undersøkelse. Og da får du i alle fall sett at bebisen har det bra, hvis de ikke velger å sette deg i gang. LYKKE TIL !!
nettie med 4 små Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Hadde siste jm time i uke 36 for ho skal på ferie, Fikk da beskjed om at jeg måtte passe på at når jeg var hos legen i uke 40 at han bestilte time på sykehuset til meg.. Rart ikke det er likt? Hvor i landet bor du da? Jeg skal føde på Ahus og har lege og jm i LiIlestrøm
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. juni 2007 Skal på Ahus jeg og jo! Sambo mener jeg skal ringe direkte opp til føden og spørre hva de syns... Gjør det i morgen tenker jeg... Håper jo selvsagt at fødselen kommer i gang av seg selv da, men har jo ikke et eneste tegn på noe som helst. MEN jeg hadde en nydelig spa opplevelse i dag da...1 time med herlig mage massasje, peeling og maske på magen og massasje av armer og bein....NYDELIG!!! Hvis noe skjer i natt så er det garantert på pga massasjen (tror jeg)...og da skal spa`en få litt gratis reklame av meg her inn ja;) Men det er en annen ting jeg kom til å tenke på...hvordan har det seg at det er så forskjellig praksis fra sykehus til sykehus?? Noen etter 10 dager, andre etter 14 og andre etter 16-17 dager... Prøver de å pine oss????
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. juni 2007 JIIIIIIPPPPPIIII!! Ringte føden nå allikvel, og der sa de at joda jeg skulle selvsagt inn på kontroll dit etter 14 dager og ikke til legen. Fikk beskjed om å ringe poliklinikken i morgen og bestille time selv;) Ha ha....dumme legen!!!
Turid Laila Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 Åh så bra!! Jeg skal til legen på mandag, to dager over termin, håper jeg får time raskt også. Noe jeg forsåvidt har blitt lovet siden terminen min ble flyttet så mye på ULundersøkelsen. Da blir det nok baby på oss snart mammamilla! (hihi er vel safe å komme med den nå? for nå kommer det baby snart uansett *glis*)
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 26. juni 2007 Ja det blir vel baby om senest en uke nå skulle man tro!!!! Så da blir jeg mamma likevel, hadde nesten gitt opp nå skjønner du... Nu skal jeg lage en deilig middag til meg og sambo..sulten;) Ser ut som det lønner seg å være litt masete i hvertfall da;) Så alle der ute som ikke vet om de tør mase på leger/Jm, bare gjør det!! Stå på krava! Hehe
nettie med 4 små Skrevet 26. juni 2007 #15 Skrevet 26. juni 2007 Tror jeg hadde tatt en tlf til legen og spurt om han vet hvordan praksisen er!!! Men bra du ringte til Ahus da:)
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #16 Skrevet 26. juni 2007 Er jo vanlig å bli satt igang når man er 14dager over... De skal helst ikke vente lengre enn det.. Og ihvertfall ikke sette deg opp på en ny "vanlig" kontroll..
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 26. juni 2007 #17 Skrevet 26. juni 2007 Så fint Mammamilla! Håper vi føder innen den tid! Legene er absolutt ikke oppdatert. Min lege sa ´ta med tannbørsten´ på overtidskontrollen, du blir nemlig helt sikkert satt i gang. Men det stemmer ikke. Har selv snakket med fødeavdelingen. Og godt at massasjen var deilig! Da er du skjønn og myk til fødselen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå