Gå til innhold

Raping... igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente på 11 dager som ikke vil rape! Hun har faktisk ennå ikke rapet en eneste gang som jeg har hørt i allefall. Hun promper en del da, men det er mer "tilfeldig" og ikke noe regelmessig. Innimellom, spesielt på formiddagen og kvelden får hun mageknip; hun bukter seg og tar i som bare det og lager "griselyder". Det varer ikke så veldig lenge, men virker veldig vondt når det står på. Det virker som det går plutslig over, for midt i et "anfall", kan hun sovne i løpet av sekunder. På natta sover hun fint. Jordmora sa at det ikke er alle babyer som raper, men at de får det ut andre veien i stedet for.

Men vil liksom ikke gi opp å få henne til å rape; er det noen som har noen tips eller som har det likedan?

Kan legge til at jeg har MYE melk, så tror noe av grunnen kan være at hun rett og slett drikker for fort; når hun ligger og drikker kommer det melk ut av nesen, så tror ikke hun rekker å drikke unna alt..

Supertakknemlig for alle svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker hun smokke?

Prinsessa vår var akkurat slik hun også. rapet aldri,og jeg hadde så mye melk at hun knapt rakk å svelge unna til tider.

Men så begynnte vi med smokk, også begynnte hun å rape...rart men sant.

Skrevet

Legg henne litt på magen enten oppå deg eller på stellebord, hun kommer til å rape!

Skrevet

Nei, bruker ikke smokk enda.. Hadde egentlig tenkt å vente med det til hun var 4 uker, men det er kanskje ikke noe i veien for å starte når ammingen ellers går bra? Det må jo være bedre for henne å bli kvitt luftsmertene?

Skrevet

Det trodde jeg også; har forsøkt å legge henne på magen både på meg selv, på stelle bordet, på låret, kollikgrepet, men nei da, ingen rap! Kanskje hun er en slik fisefin en som ikke vil rape i all offentlighet? ;-) Men hun blir roligere når hun ligger på magen og jeg stryker henne på ryggen; kan man rape "uten lyd", dvs at det kommer en rap sammen med en av de andre rare lydene hun lager tro?

Skrevet

Hadde samme problemet, bare enda værre, griselyder og luftsmerter hele dagen lang, lagde masse høye griselyder i søvne også, og hun bæsjet grønt og skum. Værst var det når hun var 2-3 uker. Men det gikk over, ble flink til å rape når hun var rundt 5 uker. Da sluttet griselydene og skriketoktene. Men litt urolig og mange raper har hun fortsatt (er 7 uker nå ), men mye bedre! Her hater hun smokken.

Skrevet

Huff. høres ikke godt ut. Kaja mi raper som en fullgod alkoholiker! Hun fikk susen på rapen etter at vi begynte med smokken. (9 dager gammel)

Skrevet

Jeg også har mye melk, virket som hun ble stresset av at den kom så fort. Men nå suger hun mye roligere =)

Og nei, uansett hvilken rape stilling vi prøvde... rapen kom ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...