Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig synes jeg ikke man skal hisse seg opp over barn og hvertfall ikke andres barn, men nå er grensa mi nådd altså.

Niesa til sambo har bursdag den dagen vi skal ha dåp.......det er få gudstjenester i denne kirken i løpet av sommeren (må vente over en måned på neste) og dessuten passer det med slektninger som er hjemme på sommerferie......dette vet hun godt! Men herreguuud så sur hun er! Kjenner ingen som kan furte som denne jenta, som regel ingen som bryr seg om det, men det gjør visst ingenting. Hun har sutra og furta over dette i snart 2mnd nå og jeg blir så lei. Vi skal feire bursdagen kvelden før og hun kommer til å få masse oppmerksomhet den dagen også. Nyeste nytt er at hun ikke skal komme (dette proklamerte hun da jeg var på besøk der i går nesten før jeg hadde kommet inn døra), skal være hos tanta si i stedet. Greit det, men saken er at hun kommer til å bruke dette i lang tid etterpå for å gi oss dårlig samvittighet.

Skjønner jo at hun er lei seg, men må da være grenser. Hun blir 11.

Er vi virkelig så forferdelig slemme som har dåp denne dagen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke slem som har dåp samme dag. Du har bare dåp en gang, mens hun har bursdag flere år fremover. Men hun er bare et barn. La henne få rase fra seg på sin måte. Når dagen er over, er alt helt sikkert glemt.

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal svare.... Dere er jo ikke SLEMME som tar denne dagen, men en 11 åring ser kanskje ikke på det på samme måte....

Dere vet jo hun har bursdag denne dagen, det kan jo ikke HUN endre på. Dere kan jo velge andre dager (om 1 mnd som du sa), så jeg ser vel egentlig ikke helt problemet med å ta en annen dag om hun er såret og lei over at dere "tar denne dagen fra henne". Så slipper det å bli mer problemer ut av det liksom.... Vet ikke helt!

Skrevet

Kanskje hun er vant til å få oppmerksomheten hele tia? vil ikke at dåp av babyen skal ta fra henne oppmerksomheten? Høres litt bortskjemt ut så det er ikke noe å bry seg om. hun må tåle å dele oppmerksomheten litt. hun får jo feire i 2 dager så hun trenger jo ikke å furte i det hele tatt. ikke tenkt på det du.

Skrevet

Trodde jo ikke det var så slemt, men når det blir så voldsomt styr, begynner man jo å lure,,,,

Foreldrene er veldig "pedagogisk" riktige....mora er lærer og tror ikke på å bli sinte...hun må få føle det hun føler osv.

De SKAL feire kvelden før, men er ikke sikkert hun skal være med på det heller....hvis det ikke blir på dagen så skal hun ikke ha bursdag....det blir altså ikke noen bursdag på henne i år. (hun har jo feira på "feil" dag tidligere, men i år kan hun altså ikke det) Hun takler ikke at hun ikke får bestemme

Skrevet

Jeg synes ikke dere er slemme, og jeg er ikke enig i at dere skal velge en annen dag for hennes skyld - da lærer hun at alle føyer seg etter hennes sutring. Hun er bare et barn, men tross alt snart elleve! Jeg ville fortalt henne at det er lov å bli skuffet, men det er ikke greit å holde på sånn i uker og måneder. Dåpen er ikke lagt til den dagen for å ødelegge for henne, men noen ganger blir ting sånn - slik er dessverre livet - det vil hun oppdage igjen og igjen og igjen. Fortell henne at du er lei deg for at hun synes det er så trist, og at det ikke var meningen, men at du nå blir trist for at hun skal ødelegge en dag som skal være hyggelig - og helt sikkert også vil bli hyggelig for henne.

Kan du ikke be henne om en tjeneste den dagen, gjøre noe spesielt ut av at babyen døpes på samme dag som henne - det vil kanskje føles stas og spesielt?

Skrevet

Det var bare at akkurat denne dagen passer for alle....særlig slektninger sørfra som ikke har sett poden enda og veldig gjerne vil komme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...