Gå til innhold

ruller alle babyene masse nå?


Blomsterpiken med jentefrø

Anbefalte innlegg

min er født 27 jan. han kommer seg på siden ja , men ikke helt rundt. skal de være så sterke nå at de greier det ? å ligger de på magen mye iløpet av dagen `? min blir litt irritert av å ligge for lenge , så jeg er ikke så veldig flink til å la han ligge på magen .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke noe rulling her. Hun har gjort det en gang, men det var nok et uhell.

lar henne ligge på magen til hun blir lei, av og til ganske lenge, og av og til ganske kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebastian er flink til å ligge på magen, men rulle rundt det vil han ikke. Vipper vi han over på siden i håp om å få til litt rullings så tipper han bare tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er født 12 januar.. ruller og åler seg bortover gulvet.. finner han gjerne en meter ifra krabbeteppe hvis jeg har vært på do eller sotti på en vask eller noe.. så her går det unna.. Savner da jeg bare kunne legge han ned å vite at han lå på samme plass når jeg kom tilbake. Han har holdt på slik i mnd nå, altså fra han var 4,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har han rullet fra rygg til mage 2 ganger, med litt hjelp av nedoverbakke (ene gangen av matte på gulvet, en gang i sengen mot meg). Liker ikke ligge for lenge på magen her heller nei. Stønner fælt og løfter mer på beina og rumpen. Men med litt øvelse hver dag har det vært fremskritt, så det kommer seg sakte men sikkert. Gutten vår er forresten 5 dager eldre enn din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her rulles det mye. Han liker ikke å ligge på ryggen lenger, da han har lært å krype og har hele stua, gangen og kjøkkenet som lekeplass. Han ligger kun på ryggen når han er trøtt og vi legger han den veien. Han kan ikke snu seg den veien selv enda.

 

Han har hele tiden vært glad i å ligge på magen da, så vi har ikke hatt noen "kamp" på det området.

 

Fysio på hs sa at når barna har snudd seg 1 gang er det nok. De kan velge å ikke gjøre det igjen fordi de ikke liker å ligge på magen, men har de gjort det en gang hadde de knekt koden og det er ikke så farlig om de ruller og ruller, eller har gjort det en eller to ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt rulla mye fra mage til rygg en stund, men har nå slutta helt med det. Virker nesten som han har glemt hvordan det gjøres.. Men nå ruller han rundt som rakker'n fra rygg til mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her rulles det hele tiden, men bare fra rygg til mage. Så det er håpløst når han har spist og jeg legger han på gulvet, ruller seg rundt på magen med en gang, og gulper som bare det... Så jeg kan ikke legge han på gulvet før en stund etter måltidet.

 

Gutten min blir 5 måneder 5 juli. Har alltid hatt han mye på magen, så fysio skrøt av hvor sterk han er i nakken=) Men nå for tiden blir han lei etter en liten stund for han skyver alle lekene vekk fra seg så får han ikke tak i de igjen. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er født 31 januar, og han ruller både til rygg og til mage. Han har gjort det ganske lenge nå....Men han er veldig "tidlig" i utviklingen sier hs.

 

Begynn me litt hver dag, plutselig liker h*n det. Eller legg babyen på magen på lårene dine, da trener h*n også ryggen og blir sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma begynnte med å rulle fra mage til rygg dagen før hun ble 12 uker. Gjorde det ei stund, så kom fra rygg til mage en uke eller to seinere. Rulle litt begge veier, men plustelig slutta hun å rulle fra mage til rygg etter at hun dunka hodet i gulvet da hun rulla. Så nå er det bare fra rygg til mage her i gården.. Men ligger med strake armer på magen nå, og prøver å åle seg fremover! Blir kjempe sint når leken blir borte fra henne på gulvet... Spennedne tid dette her! Hun ble født 30. januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletuppa er født 25 jan. og hun ruller som bare det... Begynte midt i mai, og hun klarer også å åle seg framover og bakover. Hun liker godt å ligge på gulvet å leke, og blir kjempeglad når noen av oss andre i familien kommer ned til henne og leker ilag med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere sier at ungen rulla fra mage til rygg da de var mindre men så stoppet med det. Det er fordi de tipper når de er liten, at de rett og slett mister balansen når de ligger på magen. Gutten min gjorde også det noen ganger, men har aldri rulla bevisst fra mage til rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna her har snudd seg på magen lenge og liker sjelden å ligge på ryggen, snur seg på et sekund. Men snur seg sjelden tilbake igjen da... Så vidt begynt å krabbe også, så hun er nok en smule mer aktiv enn gjennomsnittet.

 

Tror barna er veldig forskjellige her, og spør du helsesøster så er jo ALT vanlig. På barselgruppa er det bare Julie som holder på sånn, de andre ligger mest rolig på ryggen.Ta det med ro og nyyyyyt det før han begynner å rulle masse og karre seg rundt, da må du følge med HELE tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden lillegutt klarte å rulle rundt for en måned siden, så har han gjort det nesten hele tida. Hver gang han blir lagt på lekematta si, så går det ikke lang tid før han ruller både ene og andre veien, og fra mage-rygg og rygg-mage. Han begynner så smått å krabbe også, og er en liten turner i babygymmen. Nesten så jeg skulle hatt lekematter på hele stuegulvet så han ikke ruller og kravler utfor kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min ruller ikke enda,men tror han snart vil gjøre det,han leker med føttene i lufta,og når han ligger i sofan ved siden av meg prøver han og klarer det fordi det er litt nedoverbakke. på golvet har han ikke klart det enda :)

 

født 31.jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille gutt ruller fra rygg til mage med en gang vi legger han på gulvet...han har også begynt å rulle rundt når han ligger i sengen, men da blir han bare irritert, for han vil ikke sove på magen også klarer han ikke å snu seg fra mage til rygg enda...hehe...;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, her må vi holde han fast mens vi skifter bleie, likevel klarer han å "kjempe" seg rundt. han er sta og sterk. han gjør d om natta oxo, flere ganger :( slitsomt, siden jeg må bort til sengen hans å snu han tilbake hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...