LuckyLykke, mor til Iselina Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Nurket mitt på 7,5 mnd fikk sin 4. tann på sin 6 mnd. dag. Og alt så flott ut. Nå er den 5. tannen på vei, men den ser ut til å være blå! Altså, tannen er ikke kommet ut enda, så det kan jo kanskje være tannkjøttet, men det ser ikke slik ut. For det er knallblått akkurat i samme form som tanna, både på fremsiden og baksiden av gommen. Slik det så ut før når man skimtet det hvite før tannen kom igjennom, bare at denne gang skimtes kun blått. Er det noen her inne som har erfaring med dette? Hva tror dere det er, tannkjøttet eller tanna? Noen som har fått blå tenner? Hmmm... Jeg har tatt kontakt med helsestasjonen, og de svarte bare over telefon at "det kan bli litt blått når tanna er på vei ut". Men for meg ser det ut som om det er selve tanna... :-S
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Her er han også blå, men det er fordi tanna ikke har kommet helt ut enda.. Er liksom et tynt lag med tannkjøtt igjen..
virra Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Sånn hadde gutten min også, men ingen blå tenner nå. Tenkte det skyldtes en blødning i tannkjøttet, blåmerke alla de han nå får så mange av på knærne ;-)
LuckyLykke, mor til Iselina Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2007 Takk for raske og fine svar! Jeg tenkte også at hun kanskje hadde hatt en liten blødning i tannkjøttet, men syntes det så mer ut som selve tanna. Kan ikke forstå at hun kan ha slått den før den begynte å komme ut heller... Men ser ikke godt ut stakkars... Håper den titter ut snart og blir like hvit og fin som de andre.
Sassy. Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Helt normalt at tennene kan se blå ut når de kommer. Ikke så lett å se fargen på tennene før de er kommet helt gjennom og opp :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå