Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Da jeg ble gravid veide jeg 94kg (168cm høy),og så ikke akkurat lyst på hvor vektnåla ville stoppe når jeg var fødeklar. I løpet av de første 10 ukene gikk jeg ned 6kg. Var ikke dårlig eller noe,men kiloene raste likevel av. Deretter stagnerte vekta helt frem til uke 20. Da hadde det kommet på en stakkars kilo igjen. Nå er jeg i uke 23,og den usle kiloen er borte vekk igjen og har dratt med seg en kilo til. Legen var overlykkelig når jeg hadde lagt på meg en kilo,og jeg gruer meg til å fortelle at den og en til er borte igjen. Jeg har alltid vært et matvrak av dimensjoner (som vekta tilsier ) ),men nå må jeg tvinge meg til å spise. Har lyst på middag og sånt,men etter max ei lita potet så er jeg stappmett. Skjønner ikke hva som skjer med meg...? Bekymrer meg for at ikke den lille i magen skal få nok næring,men han får kanskje i seg det han trenger ved å tære på mitt spekklag...??? Vet at det "bare er å spise",men det er utrolig nok ikke så lett når ikke jeg har særlig matlyst og blir mett før jeg omtrent har satt tennene i maten. Er det bare meg som har det på denne måten...?
Krokodillemor Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Jeg tror ikke du bør bekymre deg noe for den lille. Når du spiser forsyner den seg først og du får det som blir til overs. Siden du har litt å gå på så skulle jeg tro det ikke er farlig om du ikke går opp noe i vekt. Det er jo ikke sånn at alle MÅ opp 12-14 kilo. Så lenge den lille vokser som normalt er det vel ikke noe som er galt. Ei venninne av meg gikk ned nesten 10 kilo fra hun ble gravid og fram til fødselen. Hun hadde en del å gå på og fikk en normalvektig baby. Folk som er veldig tynne får gjerne beskjed om at de bør opp mer enn 15 kilo.
Fløffy Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Ville ikke bekymret meg, jeg. Hvis du setter i gang skikkelig masse-spising for å gå opp kan det hende du plutselig spretter opp i vekt en hel masse - og unødig. I tillegg til at du kan legge deg til å vanen å spise enda mer enn før. Spis heller dobbelt så sunt hvis du er bekymret. Vi som har "litt mer å ta i" trenger ikke gå opp så mye, for vi har allerede et godt lager av næring for ungen!
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 hei,da jeg skulle ha nr 2 veide jeg 73kg (170høy) litt ekstra fra førstemann:) la ikke på meg noe,men fødte en sunn og frisk sønn på 3460g. babyen tar den næringen den trenger uansett:) nå er jeg i uke 27 med nr 5,kiloene stoppet opp i uke 20,men babyen vokser:) (64 kg nå) så er sikkert ingen fare:)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 hadde lagt på meg 2 kg men nå er di også borte, er i uke 19, ennda har jeg aldri hatt no problem med å gå opp i vekt og ser godt ut gjør jeg og!=) jeg er sulten ofte men når alt kommer til alt så klarer jeg ikke mange tugger før jeg er stappe mett! har vært på ul og alt sto jo bra til med den lille, så regner med den tar det den trenger! noen raser jo ned i vekt når dem blir gravide, andre heller andre veien, ikke alle er like, men så lenge babyen har det bra så gjør det ikke meg noe å være 10 kg lettere etter svangerskapet, hehe=)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Jeg tror ikke du skal bekymre deg for dette. Husk at årsakene til mange av oss som har litt å gå på, ofte er hormonelle og et svangerskap endrer jo hormonbalansen. Kjenner folk som har vært store, men som har endret både vekt og fasong i forbindelse med svangerskap og beholdt dette i ettertid. Håper du klarer å kose deg med endringene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå