Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min mors familie har vi en gammel dåpskjole som ble sydd til mormoren min har bestemt meg for å bruke den,men er usikker på om jeg vil ha dåp,kan man ha dåpskjole på navnefest. Spørs om jeg får låne den hvis vi velger navnefest istedet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange velger å bruke dåpskjole i navnefest av akuratt samme grunn som har.

Det er et klesplagg som har gått i arv og har blitt en viktig tradisjon.

Men jeg er også enig i at jeg syns dette ser litt rart ut. Dåpskjole hører liksom dåpen til syns jeg.

Da vi hadde navnefest var det 5 barn der og det ene hadde dåpskjole på.

Så hvis dere ønsker å bruke den så gjør det.

Skrevet

Heller mest mot dåp jeg,sambo er ikke døpt men harsagt at det er greit hvis det er viktig for meg. Blir nok litt for rart å bruke dåpskjole ved navnefest. Er litt gammeldags og tradisjonell jeg.

Skrevet

Må bare spørre.

Er bruken av dåpskjole viktigere enn hva dere skal velge av dåp eller navnefest?

Skrevet

Vi skal ha navnefest og kommer til å bruke pappans familedåpskjole. Ser ikke på det som noe rart. Humanetisk forbund har ikke lagt noen føringer på hva barna skal ha på seg.

Skrevet

Jeg kommer til å velge navnfest når den tid kommer og vil a bruke dåpskjole som har gått i arv i familien.

Jeg har også fundert litt over det, men kommet fram til at jeg forbinder ikke den kjolen med religion/kirken, men med tradisjon og fest.

Tror ikke jeg kommer til å bruke lua da, men skal få tanta mi til å strikke et hårbånd i stedet, eller en annen type lue. Eventuelt vil jeg ikke bruke sløyfene, men heller et annet type bånd. Det er hva jeg har tenkt til hvertfall. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...