Mini-me:) *gravid* Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Jeg har ei tulle på 5 mnd, som i litt over 1 mnd nå har vert veldig urolig om natta.. Hun legger seg fint klokka 20, sover til midnatt, så begynner det... Jeg ammer henne, legger henne ned, så vokner hun om 20 min, 30 min, en gang i timen osv. Ammer igjen i 4 - 5 tia, fortsetter å våkne en gang i timen, gjerne oftere. Har prøvd med grøt, har prøvd med erstatning på kvelden, erstatning på dagen... ammer jo en del da, men jeg tror ikke jeg har nok til å fullamme lenger. Grøt er hun ikkje særlig begeistra for. Mme spiser hun, men det er ingen forskjell om natta. Når hun vokner, kan det være nok å gi henne tutt, men ofte skal det mer til. Ta henne opp, stryke... viss jeg bare gir tutt og hun ikke sovner skriker hun alt hun kan!! Jeg skjønner ingenting... Så sier hs i dag at det kan være melkeallergi! Hæ?? Hun har jo ingen symtom på det! Hun er blid og fornøyd om dagen... sover bra når hun hviler. Ikke eksem ikke diare.. ikke oppkast. Jeg blir så fortvila! Ingen i familiene våre har noe form for allergi. Helt siden 6 ukers kontroll har denne hs snakka om allergi... uten noe særlig grunnlag! Jeg hadde håpa at det bare var en overgang.. men det har vart lenge nå.. trøøøøøøøtt:( Ble langt dette her, men er det noen som har opplevd noe lignende? Noen som har litt trøøøøøst.....
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Lillebrorer min har melkeallergi, så jeg håper ikke mini får det for han har arva eksem og astma av familien min. Spurte mamma og hun sa at han ikke reagerte på melk før han fikk vanlig kumelk. Vet ikke hvor vanlig det er å reagere på melk når de er så små.. Bortsett fra dette vet jeg jaggu ikke så mye, men trøst kan du. Vet litt hvordan du har det, hadde 6 uker her hvor han våkna annenhver time og det var ikke moro. Det gikk over heldigvis, så håper det går over snart for dere og.. *trøstekos*
Duddlidu Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Hei! Føler med deg, her har vi også hatt en svært så urolig liten gutt helt frem til 5 mnd, og her handlet det faktisk om allergi. Lillegutt ser heldigvis ikke ut til å ha allergi, men det har jeg! Legen min som ville teste meg for å starte et sted, og det var jeg har melkeallergi. Har aldri reagert på en måte som gjorde meg misstenksom på det. Kom som en overraskelse kan man si! Så altså, når jeg drikker melk danner kroppen min histaminer, som går over i morsmelka. Jeg har stor kropp som tydelig klarer å håndtere disse histaminene ganske greit, mens lillegutt har liten kropp og får ganske mye histaminer iforhold til sin størrelse. Jeg kuttet ut all melk i mitt kosthold, og lillegutt forandret seg tvert. Ikke noe mer hylskrik og veldig uroligheter om natta. Ikke sikkert dette gjelder deg, men det går jo ann å kutte ut melk i ditt kosthold bare noen dager for å se om det gir noen endring Kanskje er du heldig og finner løsninga der?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Hei. Jeg kjenner meg igjen. Ammet hver halve eller hele time i over en mnd. Begynte med grøt da hun var 4 mnd og det hjalp litt, men det fungerte kun dersom den var laget på mm, ikke mme. Hun sover nå opptil 2-4 timer i slengen. Det er jo en drømmesituasjon i forhold til 2 ganger i timen. HS har ikke snakket om allergi til meg, men om å gi tillegg eller grøt. Har hatt en unge med melkeallergi, og det var snakk om skikkelig diaré.. usj.. Kan den lille ha låsning i ryggen eller noe. Kom på at da mi tulle var lita fikk hun knekt opp ryggen, og det hjalp veldig på pustinga hennes når hun lå.. ble roligere også..men sov ikke så mye mer, da.. Håper dere finner en løsning.
JKM* Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Hei! Vi har det akkurat slik du har det. PYTON!! TRØTT! Forskjellen er at vi gir mme. Gutten vår er 5 mnd og har holdt på å våkne hver time om natta i ca en mnd. Var hos helsesøster i dag og hun nevnte ingenting om allergi. Hun synes vi skal tilby vann, for han er ikke sulten vil bare ha kos. Og jeg vet han ikke vil ha vann og så vil han begynne å skrike. Da sa hun at vi skal bruke Ferbers metode: der skal barnet gråte i tre min så få trøst, gråte i 5 min så få trøst, 7 min, så 9 min. Sa må vi holde på slik hele natta om d trengs, trøste hvert 9. minutt. Jeg gruer meg noe veldig til de kommende nettene, men hs sa at d funka! Vi skunne heller ikke gi han mat før klokka var 6 om morgenen, for om han fikk grøt og flaske før han la seg klokka ni så skulle d holde til klokka 6. Gjør alt for å få orden på nettene igjen! Lykke til!
Mini-me:) *gravid* Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2007 Tusen takk for trøst jenter:) Det er ikke enkelt dette... Mamman til lille Johan; tror gjerne vi må prøve det vi også. Men når det er sagt, så sa hs til meg at vi burde holde ut 1 mnd til. Men hun legger fint på seg, så nok mat får hun. Jeg får ikke håpe det er allergi.. kanskje jeg skulle prøve å kutte ut melkeprodukter. Er det ikke ganske sjelden at så små babyer har allerigi? Anyway, dette har vert en tung dag, er så trøtt for tia at jeg bare venter på at det skal bli kveld... svir i øynene og verker i huet:( Klage, klage... Takk for hjelpen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå