Gå til innhold

Noen som har barna med utstående ører?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har ganske utstående ører. Meg gjør det ingenting, synes det er sjarmerende. Men hva når hun blir eldre?? Vi skal til legen snart der han skal måle dem og eventuelt sende henne videre til operasjon. Er det rett av meg og la henne gå gjennom dette? eller bør vi vente til hun blir eldre og kan bestemme selv? Personligt vil jeg jo gjerne at hun blir operert (hvis det blir nødvendigt) før hun begynner på skolen. Hva er deres erfaringer, meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en sønn med utstående ører ( etter sin far :o)), men vi tenker aldri på det. Har aldri hørt ham si noe om det, og heller aldri noen andre som har nevnt det. Vi gjør altså ingenting. Kanskje blir det aldri et tema?

Skrevet

hva er grensa for utstående ører?

jenta vår har store ører som stikker seg godt ut..

men det plager ikke oss..

og håper det ikke blir ei plage foe henne heller..

vil legen gjøre noe med ørene hennes altso?

vil du ikke vente til hun blir større og kan bestemme selv.. el vente og se om det blir en plage med tanke på mobbing.

Skrevet

både min svigermor og svigerinne "fikset" på ørene sine før de begynte på skolen. Ingen av dem led av det og er veldig fornøyde med valget deres foreldre tok sammen med dem da de var små :)

Vurderer også det samme for min sønn før han begynner på skolen.

Dette er m.a.o. "vanlig" prosedyre v veldig utstående ører hos barn.

Skrevet

Når legen måler dem, så får dere jo svar på om dem er uvanlig utstående, og da synes jeg at dere skal operere det før skolestart. Hadde en 10-åring inne til operasjon når jeg jobbet på ØNH-avd, og han gråt av glede for å få ørene mer normale. Han hadde blitt kraftig mobbet i mange år, og synest at ørene var en stor belastning. Jeg synes at han så søt ut da, men det var ikke hans opplevelse av dei utstående ørene.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde valgt operasjonen før skolen om det var nødvendig, på vegne av barna. Dette for å unngå eventuelle problemer. Ser for meg at dersom man ikke gjør det så er det kanskje ikke bare bare å ta operasjonen etterpå om f.eks mobbing er kommet i gang og tro at det stopper med det? Da vet jo alle hvordan barnet har sett ut uansett...

(trist at samfunnet er slik men, desverre...)

Dessuten, hvem ønsker seg utstående ører selv om det kanskje ikke plager en å ha det? Altså, om foreldre tar det valget på vegne av barnet, så tviler jeg på at det er så mange barn som vil bære nag til foreldrenes valg.

Det er jo tross alt et veldig vanlig inngrep som er slik jeg har forstått det ikke omfattende heller...

Skrevet

Min venninne hadde utstående øreflipper. Det samme hadde broren som er 4 år eldre, og de ble operert samtidig, når hun var 7, og han 11. Hun slapp unna mobbing, men han var blitt mobbet gjenom hele skoletida frem til da, så det var derfor begge ble operert da. Og begge var og er veldig fornøyde.

Jeg ville nok ha fått det gjort tidligst mulig, unger er onde skapninger og lar ikke være å mobbe kun fordi det er medfødt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...