Gå til innhold

phuu. Sliten no ja :-) No har jeg...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakt sjokolade kake. Muffinsene står i ovnen og curlydeigen til heving :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mmmmmmmmmm, det hørtes godt ut . ;)

gratulerer meg bursdag i huset i morgen :)

Skrevet

Min sjokoladekake står også i ovnen. Kanskje vi to skal ta oss et kakemøte hi, hi:-)

 

Hva er curlydeig???

Skrevet

Så deilig da:) Flink du har vært. Tenker det er en jente som er stolt i morgen;) Heldig hun er som har en så snill mamma som deg

Skrevet

Curlydeig.. er verdens beste boller :)

Skrevet

Åååå, har du en oppskrift jeg kan få? det hørtes spennende ut:-)

Skrevet

her er den ;)

 

1.5 kg hvetemel

225gr sukker

3ts kardemomme

2pk tørrgjær

225gr melange

4.5 dl vann

6 dl melk

 

Ha det tørre i bollen. smelt smør, tilsett vann og melk (blandingen skal være lunken). Ha det i det tørre og bland godt. Sett deigen til heving under ett klede og la heve til dobbel str. bak ut og sett på platen. Sett til heving litt til og pensle med egg.

 

Stekes på 225 grader i ca 15 min. Avkjøl på rist

Skrevet

Tusen takk. Da er den lagret:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...