Gå til innhold

Tips til slutting av smokk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart tre og vi har hele tiden sagt til oss selv at når hun blir tre er det slutt med smokken. Hun er/var VELDIG smokkejente. Vi klarte først å kutte ned til bare natta, men da var det en i munnen og en i hver hånd. Jeg har nå lagd en slags kalender med bildet av henne når hun sover og en smokk med stort rødt kryss over. Under er i kalender format x dager, bilde av gave, x dager, bilde av gave osv. Hun får klistremerke hver dag og gave når hun kommer dit. Har holdt på i en uke og hun har fått to gaver. Foreløpig fungerer det kjempebra! Spurte etter smokk de to første dagene bare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som en ekspert du...tror ikke du trenger råd hehe

en jeg kjenner spikret 4 spiker i et balltre og hengte det opp på rommet til sønnen...vel han sluttet på dagen....hihi

Skrevet

Tusen takk for tips!!! Har sammer greia her, hun må ha to smokker om natta :/

Skrevet

Tøtta her gav smokken til julenissen da hun var 2 år og noen mnd. Da brukte hun den kun på natten, spurte ikke etter den i det heletatt da hun skulle legge seg på julaften. Så det gikk veldig fint

Skrevet

ei stund til jul nå da... ;)

Skrevet

Hihi joda, men tenkte bare å fortelle hvordan tuppa sluttet =)

Skrevet

Vi tenkte også på julenissen. Har hørt mye bra om det. Men jeg tror ikke vi voksne var helt modne for det da. Var da i den tunge, slitsomme, kvalme perioden av svangerskapet og turte ikke mulighetene for nattevåk. Nå er det bare noen dager igjen og hået er å slutte før babyen kommer.

Skrevet

Akkurat samme her - var høygravid i jula (mini kom 4.jan) og orka ikke tanken på å jobbe med smokke-avvenning... Eldsta ble 3 i påska, og i løpet av sommeren syns jeg det bør vre slutt på smokkebruken på henne.

Skrevet

vi ga også smokkene til julenissen, stakkar julenissen hadde jo babyer som grein hele tiden så han trengte dem. men dere som vil slutte nå, så kan dere jo reise til Kristiansan dyrepark. Kaptein sabeltan har jo en skiste som han sammler smokker i.

eller så kan dere jo henge dem opp i et smokke tre... her i stavanger så er det et turområde hvor det er mangen som har hent opp smokkene i et spesielt tre

Skrevet

Vi sendte alle tuttene til kaptein Sabeltann i fjor sommer. Da var nr1 3 år og nr2 1 år. Vi snakket om det med nr1 på forhånd slik at han var forberedt til dagen kom da de skulle legges i konvolutten. Da dagen kom glemte vi voksne det slik at han måtte minne oss på det litt utpå dagen. Etter de var lagt i konvolutten har han ikke nevnt dem med et ord. Lillesøster som bare var 1 år sutret vel litt om kvelden et par netter og så var hele tutten glemt. Da hun fikk en i håndet 2 uker senere forsto hun ikke hva den var til - tygde litt på den og gav den så tilbake! Tenker vi slutter med tutten rundt 1årsdagen til nr3 også.

Skrevet

jeg hørte om ei her inne som hadde "sendt" smokken med postmannen, hihi... litt artig syns jeg :)

tror ungen også var litt sinna på postmannen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...