Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Er i uke 22 nå og har hittil kjøpt inn kun babykle. Når begynner dere andre å kjøpe inn annet utstyr til den lille?
Maja08-gravid med nummer 4 :o) Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Hei, jeg er i uke 19 og har ikke kjøpt noe ennå.. Verken klær eller utstyr. Ville liksom vente til etter UL. Men, nå er den overstått og alt så heldigvis bra ut. Regner derfor med å begynne litt smått nå..
♥lurelure♥ Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Uff, jeg har kjøpt alt jeg. Mangler bare toalettprodukter og ammebh.¨ Haha, ille...... Svigers skal kjøpe bæresele da (men denne bruker vi ikke til å begynne med uansett - blir mye flyging på oss så da er den grei å frakte lillegutt i når den tid kommer). Skal ordne gardin til vugga i dag, den må syes litt på. Ellers venter vi med sprinkelseng til etter fødselen, den skal bruke vuggen de første mnd uansett. men jeg er et menneske som planlegger alt (så å si frem til komfirmasjonen om 15 år- HAHAHA!!), lister og meny til dåp, har til og med funnet faddere:) Og dåpsdag:) Når jeg skriver det her så ser jeg at jeg er helt rar...... Heheheheh! Men men, mitt motto er jo tross alt "hvrfor vente til i morgen med det en kan gjøre i dag".
prøvekluten+3små Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 himmelogpannekake:OD til og med funnet dåpsdag ja! skal si! her har vi det meste av utstyr fra før,kun supplert med bag til ei vogn og en bilstol,samt litt jenteklær til nå...blir vel mere klær etter jeg har vært på 3d ul på mandag..greier i\liksom ikke stole helt på det de sier er rett;O)er jo mange som taes feil på og..
Krokodillemor Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Jeg er 14+3 og så langt har jeg kjøpt en pysjamas og tre smekker. I tillegg strikker jeg litt.Tipper vi begynner å handle litt mer i september/oktober.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Vi har jo endel utstyr fra forrige gang, men jg har begynt å sette frem ting da, og det jeg har i hus er: bilstol vogn seng og vugge med madrasser og sengetøy stellekommode vippestol nye håndklær litt tøy i str 50-56 nye babytepper Flasker og brystpumpe og slike ting har jeg fra første man, men ting begynner å bli i orden nå.. Sommeren går jo så fort da, så jeg tenker at det kan være greit å være litt i forkant, selv om det er 2,5-3 mnd til fødsel ennå..
Leddgikt Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 Er i uke 25 - har kjøpt et kosedyr. That´s it. Vi har jo mye utstyr fra forrige gang, men klærne er sannsynligvis feil farge...
oktober2007 Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Er i uke 25 no og har kjøpt dei "store tinga" stellebord seng madrass dyne vogn bilstol oppbevaringsboksar til leikar (er tomme endå) nokre biteringar saueskinn pose til vogna kommode til kle i tillegg har vi kjøpt litt kle - men ikkje så masse endå. Skal kose oss med det i sommer. I tillegg strikker både mamma og svigermor til meg + at eg har strikka nokre sokkar...
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Er 14+2 idag. Har noen bodyer fra 1.graviditet som endte i MA, pluss at jeg har kjøpt lammeskinnspose, flere bodyer, tykk og varm vinterdress, sokker og ullpledd Vil kjøpe vogn snart også, men skal vente til etter ordinær UL (sambo synes jeg har tatt litt av)
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 jeg er i uke 25 og har ikke kjøpt noe enda...har jo en del i feil farge fra forrige gang, må vel kanskje begynne å finne ut hva jeg trenger snart...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 er i uke 19 og har kjøpt: noen bodyer noen sokker 2 luer 2 smekker bilstol med base dyne pute teppener/helseteppen gulpekluter noen bamser sutter kjøredress vugga har svigermor bestillt og vogna skal mamma kjøpe=) det er det vi har til nå=)
velsignet med to Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Er i uke 26 og har såvidt fått vogna i hus. Har i tillegg et koseteppe, tre smikker, en joggedress og en body. Og tre par sokker. Jeg begynner å få litt panikk når jeg ser hva alle andre har kjøpt allerede.
Rosalie Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 Er vist godt i rute jeg :-) Har kjøpt vogn (skulle egentlig vente til etter sommeren men fant ei brukt vogn vi ville ha). Vippestol og reiseseng ble kjøpt på tilbud i går. Stellebord blir kjøpt iløpet av uken (det er kampanje på det vi vil ha nå) Seng har vi fra før, så har det blitt kjøpt inn noen bodyer,sokker,dresser,luer omtrent alt er kjøpt inn på salg. Føler at det er en skikkelig salgs baby vi venter hehehe Nei baby utstyr er dyrt nok, så det er jo greit å få tak i ting på tilbud. Nå står ullklær, bilstol, sengetøy (dyner,madrass,ullmatte) på planen over ting som skal skaffes. Har lyst til å strikke noe til babyen men pga hendene er vonde kan jeg ikke strikke. Men vet at det er iallefall 3 stykker som har begynt å strikke til oss :-)) Er i uke 21 så har jo enda god tid til å skaffe det vi mangler.
betty74 Skrevet 26. juni 2007 #14 Skrevet 26. juni 2007 Er i uke 25 og har bare kjøpt bilsete... Var på salg, ellers hadde jeg vel ventet.. Har bestilt vogn. Ellers ikke kjøpt noe. Har mye klær i esker på loftet, så jeg må ta ned de og se hva jeg trenger først.... Jeg var litt ivrigere med handlingen i første svangerskap enn nå... Har på en måte fått med meg at butikkene holde åpent også etter at barnet har kommet:-)
sol og varme Skrevet 26. juni 2007 #15 Skrevet 26. juni 2007 hmmmm, det jeg trenger nå er kun bleier..... har det meste fra før av så nå er det bare å vaske en haug med skjønne babyklær og hente vogna som jeg kjøpte... (var litt tidlig ute, men det var kun en igjen av en type emmaljunga som vi ville ha...)
StineMor_2007_ Skrevet 26. juni 2007 #16 Skrevet 26. juni 2007 hei=) vi har alt untatt vogna.. hehe.. men den skal vi kjøpe nå i sommer når vi skal til sverige... er 25uker i dag=)
chilli jenn Skrevet 26. juni 2007 #17 Skrevet 26. juni 2007 Ikke kjøpt noe enda,har det meste etter min prinsesse på to. Ser ut som fargene på klærne skal passe..Eneste som skal skaffes er ny madrass,da det har hendt vi ikke har hatt madrass beskyttern på. og vips så var bleien lekk. Grrrr. Men det klør selvsagt etter å handle bare litt baby kær hvertfall..
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #18 Skrevet 26. juni 2007 Er 12 uker på vei og har litt klær og småtteri som vaskekluter, tepper, neglsaks, børste, dyne. Men vi skal på ferie i Sverige i førsten av august, så da kjøper vi vel noen av de store tingene som vogn og slik. Oldemor til babyen skal strikke klær, og broren til sambo skal lage stellebord =) Han er møbelsnekker, men det lønner seg egentlig bare å kjøpe alt ferdig, fordi materialer til å snikre med er dyrere enn ferdiglaget møbel på ikea ;-p sykt
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #19 Skrevet 27. juni 2007 Hei Jeg har en god del fra min første sønn som bare er 17 mnd. Endel av det bruker han ennå, da er utfordringen å ikke kjøpe dobbelt opp men finne produkter som heller kan være en glidende overgang. Eks voksipose - har jeg fra før. I steden for å kjøpe en til kjøper jeg en annen type pose med ull inni. Den neste babyen får så mye brukt at jeg prioriterer nok noen fine nye ting også :-) Tips til førstegangsmødre, hold tungen rett i munnen. Det er så utrolig lett å kjøpe feil produkt til for mange penger. Kjøpte bla ett rådyrt stellebord med badekar til den første. AU, det var ikke praktisk i det hele tatt. Det endte med at jeg kjøpte ett bedre og billigere på Ikea. Nå har vi flyttet, så nå treger jeg ett nytt pga plassmangel. Hei og hå. Vogner er også ett kap i seg selv. Har foreløbig tre stk og sønnen min er som sagt bare 17 mnd... Lytt til andres erfaringer og kjøpe gjerne brukt på finn.no er mitt råd :-) Lykke til!
Lille Under Skrevet 27. juni 2007 #20 Skrevet 27. juni 2007 Vi har en del utstyr fra før, venter jente denne gangen også... Men vi trengte ny barnevogn, så den ble bestilt allerede i mars, får den i begynnelsen av august (One Three Hill) - jeg har termin i september. Så vil du ha en spesiell vogn er det sikkert nyttig å sjekke hvor lang ventetid det er på denne.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #21 Skrevet 27. juni 2007 Har ikke kjøpt noenting enda jeg..er 23 uker - og ingen fra før så trenger alt. Begynt å kikke litt, men har vært så redd for å kjøpe det for tidlig også. Tiden går jo veldig fort da..
Minigull07/11 Skrevet 27. juni 2007 #22 Skrevet 27. juni 2007 Jeg er 22+3 nå, og jeg var i Sverige i forrige uke... hihi.. Da ble det innkjøpt bæresele, bleiebøtte og rosa badekar.. hihi.. Skal bestille vogn og bilstol nå snart, må fordele utgiftene litt...
jente08&jente2010<3 Skrevet 27. juni 2007 #23 Skrevet 27. juni 2007 Jeg er i min13 uke nå, har kjøpt inn 3 bodyer som jeg kjøpte på hennes og maurits. men igår kveld bestilte jeg smekker,kosedress og pysj på nettet, som er rødt:) Liverpool er laget, så barnet ender nok opp med masse liverpool klær:) drakt hadde de bare fra 12mnd og opp..dumt:( ellers har vi vogge fra sønnen til sambo var liten, og vogn har jeg ordnet brukt av ei venninne, men får den ikke før hun er ferdig med den! så har ikke ordnet de helt store tingene!! eneste som har kostet meg noe fram til nå, er egentlig det tingene jeg bestilte fra liverpool shoppen:)
kmne+ida+sara Skrevet 27. juni 2007 #24 Skrevet 27. juni 2007 Jeg er 20+5 og har ikke kjøpt noen ting. Jeg vil vente til uke 26! Tenk så deprimerende hvis noe skulle gå galt, og komme hjem fra sykehuset til fullt møblert barnerom, uten barn. Nei uff, blir trist bare av tanken! Jeg har tenkt og planlagt masse da, men ikke handlet det inn fysisk enda...
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 27. juni 2007 #25 Skrevet 27. juni 2007 Er i uke 24+3 nå å vi har shoppet følgende: -6bodyer -6sparkebukser -3par sokker -1 kjøredress -sengetøy (dyner,laken,tisselaken,og sengetøy) -madrass -seng -vogn + tilbehør,(regntrekk,myggnetting og stelleveske) -reiseseng -babycall -håndklær og kluter -smekker -pysjamaser -2 strømpebukser -2luer -stellematte -sengekant Dett var dett :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå