Gå til innhold

Når dere introduserer nye kjærester...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan skjer dette?

Jeg har bestandig tenkt som så: om ungen får en gradvis tilvenning i en normal setting er det vel det beste. Uten så mye dikkedarier. Men når jeg leser her på sidene virker det jo som om det første møtet er som den rene forhørsrett/gallamiddag. Med et kalkulert møte etter ett visst antall uker/mnd, der man setter seg ned i fullt allvor og presenterer "en ny onkel" som skal sove over og være med i svønmmehall fra og med da. Blir ikke dette litt feil?

Guttongen her aner ikke om de flammene jeg har hatt i hus har vært kjærester eller kompiser. Og siden det aldri har gått så langt som til samboerskap har jeg heller ikke sett noen hensikt i "den store praten". Mine kjærester har vært på besøk, ligget over, vært med ut å spise, vært med på stranda, lekt med ungen, handla osv, akkurat som mine venninner og kompiser forøvrig. Det har så vidt jeg kan se ikke satt ødeleggende spor i 5åringen. Og selv når det har blitt slutt har det gått "upåaktet hen". Like gradvis som en flamme trer inn i livene våres forsvinner han også. Jeg vet ikke, jeg føler vel kanskje bare at om jeg nå feks skulle presentere min nye venn som kjæreste og potensiell reservepappa vil forventninger skrus opp, ungen kan bli sjalu, han vil kanskje føle behov for å gjøre inntrykk eller unngå vennen min. I stedet velger jeg å la de treffes tilfeldig og avslappet slik at de kan bli kjent uten forventninger og press.

Er det jeg som er helt på jordet her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns ikke du er helt på jordet nei..Har ikke vært et tema her enda da men..Jeg har jo kompiser på besøk som leker og prater med barnet mitt,så jeg ser ikke noe galt i at en evnt kjæreste blir introdusert på samme måte..Stille og rolig liksom..

Skrevet

du er ikke helt på jordet:-)Syns det hørtes ut som en grei måte jeg hvert5fall:-)

Skrevet

Hos oss er kjæresten min sånn som mine venninner og som du sier. Han er med og finner på ting og vi har det gøy sammen. Min jente er bare 2 år enda da,så tror ikke det hadde vært noe vits i å ta den store praten med henne om hvem dette egentlig er,hehe.. Men det er veldig naturlig for oss sånn som det er nå ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...