Gå til innhold

Lite fostervann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er 3. svangerskap og jeg er nå 38+1. Synes faktisk at magen er blitt mindre, der er graviditetsbukser, hvor jeg plutselig må stramme inn elastikken, og når jeg ligger flatt på ryggen, får jeg ikke den der ubehagelige fornemmelse og svimmelhet lengere. Navlen er også sunket inn.

Det værste er, at jeg synes, jeg kan mærke alle kroppsdele på babyen tydeligt gjennom mageskinnet.

Aktivitetsnivået er også mindre derinne, men det har jeg lest er helt vanlig fra denne uke.

Skal til lege på kontroll på torsdag, mens synes dette er skummelt....er det noet jeg bør være bange for?

Var på ultralyd i siste uke, for at fastsette leie på barn og da kommenterte legen også, at der var lite fostervann.

Noen andre i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ha lekket fostervann uten å ha lagt merke til det? hvis hodet er festet kan de visst stenge for som en propp slik at det kan være vanskeligere å merke at vanne er gått..

kan jo ta en telefon til føden da og rådføre deg, og syntes de du bør komme inn på kontroll så får du hvertfall roet deg med at profesjonelle har vurdert situasjonen.. det gjorde jeg og det var kjempe deilig å komme hjem igjen fra sykehuset og ikke være bekymret lengre.

Skrevet

Hadde lite fostervann med nr. 1, men oppdaget det ikke før under fødsel. Barnet var helt fint og de fant vel egentlig ikke ut av hvorfor det var lite fostervann heller. Er nå i uke 38 med nr. 2., var på ekstra ul på sykehuset i forrige uke for å sjekke forstervannstatus, men foreløpig var det bra. De sa allikevel, at dersom jeg var urolig når det nærmet seg termin, kunne jeg bare få en ny ul for å sjekke fostervannstatus. Anbefaler deg å få en ekstra ul for å følge opp siden det var lite forrige gang. Sannsynlig ikke noe å bry seg om, men det kan være greit å være på den sikre siden. Selv kommer jeg til å be om en ny ul om en halvannen ukes tid dersom jeg ikke har født.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...