Gå til innhold

Hvem steller barnet for natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme i mammaperm med vår 4 mnd gamle sønn. Pappaen kommer hjem et par timer før sønnen vår normalt legger seg, og jeg tenker at det da er naturlig at han gjør nattastellet, slik at de får mest mulig tid sammen. Pappaen mener det er min jobb fordi jeg får betalt for å gå hjemme... Er det vanlig at mor gjør alt med barnet også etter at pappaen er kommet hjem? Det gjør meg ingenting, elsker å være sammen med sønnen vår, men synes det er litt merkelig at pappaen ikke vil...Blir nesten litt såret på barnets vegne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappaen her gjør heller ikke så mye. Vi samarbeider om badingen av mini, ellers gjøre jeg alt.

Skrevet

Vi deler på det her. Men vi har en på 5 også. Så her tar den ene minstemann mens den andre tar han største. Og så bytter vi neste gang. Men min mann jobber skift da. Så han jobber mye når han først jobber..

Skrevet

Pappa'n her elsker å ta så mye del som mulig, så når kvelden kommer tar han naturlig ansvar for det han får til. Hvor gamle er disse pappane dere prater om? Høres ut som de er temmelig umodne spør du meg...

Skrevet

Vi deler også på det eller gjør det sammen.. Vil at hun skal få sett ansiktet hans også slik at hun ikke blir skikkelig mammadalt,I hvert fall ikke verre enn hun allerede er :) Men så vil pappaen ta del også da...

Skrevet

jeg steller som regel jenten vår (3 mnd) for natten hver kveld. eldstemann på 5,5 år bytter vi på. han klarer jo mye selv, men trenger litt veiledning til tannpuss og ansiktsvask, + lesing på sengen og en nattasang. :)

Skrevet

Her deler vi på nattastell, vi legger barna annenhver dag. Både jeg og pappan synes det er helt naturlig å gjøre det slik, viktig for barna også.

Synes det er et dårlig argument pappan til sønnen deres kommer med, at du får betalt for å gå hjemme. Ja du får betalt, men du får jo bare betalt for vanlig arbeidstid -hvis man skal være veldig pirkete. Dvs at etter kl 16-17 får du IKKE betalt lenger for å være hjemme. Så etter at pappan er ferdig på jobb, er det deres jobb sammen å leke, kose, stelle og legge gutten.

Håper det går seg til etterhvert for dere, han skjønner nok snart hvor verdifull leggesituasjonen er, hvis han er villig til å prøve:-)

Skrevet

Det var nok jeg som gjorde det de fem første mnd, fordi han var så enormt mye på jobb og hun var ekstremt urolig. Han fikk rett og slett ikke til å legge henne, da skrek hun i flere timer. Men nå har vi øvd og øvd, han tar jobben ofte. De koser seg mer og mer sammen. Det er herlig for alle parter her i huset.

Fornøyd mamma

Skrevet

Er som regel jeg som tar minsta på 7 mnd, og eldstemann på 3,5 år bytter vi på.

Men, blir nok andre boller når han skal være hjemme i pappaperm :-)))

Skrevet

Han eldste på 3 år tar vi annenhver dag hvis det passer sånn.Veldig ofte jeg må amme på den tiden det er badetid for eldste. Han minste er det stort sett jeg som tar, har ikke noen plan på han ennå hehe tar det mer som det kommer. Men hvis jeg spør om pappan vil så gjør han det mer enn gjerne.

Men oftere og oftere tar vi dem begge på badet samtidig og er der begge to.

Syns nesten mannen din burde fått seg en liten en på trynet.... "du får betalt for jobben"!!! herregud det er jo noe med det å bli kjent med barnet sitt da.

Skrevet

Med eldstemann gjorde vi det slik at det alltid var pappaen som tok kveldstellet så lenge jeg ammet.

Så når han var ferdig med alt det praktiske så ammet jeg å la han.

Sluttet å amme da han var 17 mnd og begynte å lese bøker og synge i stedet, men siden det var noe begge kunne gjøre har vi da begynt å ta annenhver kveld.

(nr 2 er ikke født enda jeg er bare på besøk på feil forum, men kommer hit om etpar uker :-)

Men når neste kommer regner jeg med at vi gjør omtrent det samme..

Ellers tar egentlig pappaen seg mest av barnet etter jobb. Jeg har jo gjordt det hele dagen. Da tar jeg heller annet husarbeid eller noe slikt. Eller vi gjør ting sammen alle sammen.

Skrevet

Det bytter vi på. Men ofte er det pappaen fordi han vil det selv. Han synes han får litt lite tid sammen med henne noen ganger å da vil han gjærne gjøre dette for å få litt tid sammen med henne.

Skrevet

med eldste jentå så var det mest jeg som la hu.. men de gangene når jeg skulle ut og pappen måtte legge henne så ble det kaos... fordi jeg og lilla jentå hadde våres rutine.. noe som ikke pappen hadde lært seg. så vi begynte med at annen hver kveld så stelte han henne og så jeg...mens nå så er det han som tar siste stelle før kvelden og så koser jeg meg litt ekstra med eldsta jentå.... men til nå så har det vært at det er jeg som legger han i sengen... det er jo jeg som gir siste pupp.

men når puppetiden er ferdig så skal min man også begynne å legge han til å sove....

jeg mener selvom vi går hjemme og får betalt for det så har også mennene ansvar. de får like mye betalt for det de....

Skrevet

Synes det var skikkelig merkelig jeg. Å bli betalt for å være sammen med barnet sitt??? Slik ser nå ikke jeg og sambo på det, han synes jeg fortjener litt avslapping etter å ha tatt meg av vårt barn hele dagen. I tillegg elsker han å være med sønnen vår så det er ikke akkurat noe jeg må kreve. Jeg synes det er kjempeviktig at de blir godt kjent, at han kan gjøre av stell som jeg kan ellers gjør jeg jo meg selv en bjørnetjenester. De storkoser seg når de gjør gutta-ting

Skrevet

Etter pappans arbeidstid står vi på liklinje i forhold til ungen her, har vi blitt enige om. Jeg har "jobb" hjemme og han ute. Siden han ikke er med ungen sin hele dagen og natta, så vil han gjerne gjøre mest mulig om kveldene og i helgene. Passer fint for meg;) Men han har litt noia for å bade henne, så det må jeg gjøre;) Syns min mann har en veldig god innstilling til det, kanskje du burde hinte litt til din om det...?

Skrevet

det var den dummeste unnskyldningen jeg har hørt!! klart han skal ta del i stellet av babyen han også! her er det som oftest pappan som tar kveldsstellet, jeg vil at det skal være deres lille stund:) vi bader henne sammen. ellers er det jo jeg som gjør det meste da, men det blir egentlig ganske naturlig siden jeg ammer og går hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...