Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Jeg har lyst på hund nr 2. En liten en, men sambo har ikke lyst,... Han mener det blir for mye styr..Blir det det? Har han rett?
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Ja det har han ;o) Vi har en valp på 7 mnd og en datter på 7 mnd. Vi måtte avvlive vår forrige hund når snuppa var 2 mnd og da ville jeg ha ny med en gang. Jeg har gått på valpekurs med han men har konstant dårlig samvittighet for at han ikke får nok av alt han trenger... Han er kjempesnill så det er ikke noe styr med han sånn sett, men et barn er et barn uansett om det er hund, katt, menneske eller mus.. Dem spiser på alt mulig rart og finner på fanteri hele tiden så det er nesten som å ha trillinger ( hunden er som tvillinger). Nå har jeg vært dagmamma for lillebroren min på 14 mnd også de siste 4 mnd så det tar jo litt energi og tid også da.. )
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Jeg er den typen som synes det er kjekt å hund i bur. Ikke hele dagene nei, men at man har anledning til det når vi eventuelt får besøk av små barn som er redd...muligheten. Jeg går på turer og trimmer og trener den ene hunden vi har, så om det hadde vært med en hund til på den turen så hadde ikke turen blitt lengre. Men han har ikke lyst på hund nr 2, så det er lite jeg får gjort med den saken der uansett om jeg hadde hatt barn eller ikke..=(
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Tenk deg godt om før du skaffer deg en ny hund. Jeg er hundemennekse..alltid hatt hund...vil alltid ha hund. Nå har jeg en liten baby og en hund, men hunden min er 8 år og både stueren, rolig og snill. Men med en valp i hus skal du i tillegg til å ta vare på babyen behov, oppdra en hund. Og oppdragelse av en hund (valp) er tidkrevende skal du få en harmonisk og trygg hund. Så jeg gir deg bare et råd - liten eller stor hund, samme sak - vent til babyen din er mye eldre slik at du har god tid til hundens behov og oppdragelse. En hund krever like mye oppdragelse uavhengig av om den er bitte liten eller stor.
Stratos med 3 barn Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Jeg har hatt det hver for seg og hadde aldri turt å prøve det sammen. Det tror jeg hadde slitt meg helt ut ihvertfall!
Stratos med 3 barn Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Den skal jo ikke bare gås tur med med dresseres også.... Så når ungen krabber mot ledningene og bikkja eter opp tøfflene, da gjør du..... VÆÆÆÆÆ!!!!!!! Bare som illustrasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå