Gå til innhold

dere som har permisjon i 10 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal dere ha barnet i barnehage når permisjonen er ferdig, eller skal dere være hjemme? Gruer meg skikkelig, snuppa begynner i barnehage når hun er litt over 10 mnd. Har kjempelyst til å være hjemme, men det går ikke økonomisk. Blir skikkelig lei meg bare på å tenke at hun må i barnehage så lita.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har det så fint i barnehagen atte:) Bare oss voksne som lager problemer ut av det! Ungene er jo så utrolig tilpasningsdyktige!

Men skjønner godt hva du mener uansett, jeg har også lyst, men heller ikke mulighet til å være hjemme når permisjonen er ferdig:(

Skrevet

jeg kommer til å være hjemme et halvt år til. men i ulønnet permisjon. Vi kommer til å få det mye trangere økonomisk, men så lenge jeg får kose meg litt ekstra med gullgutten så er jeg fornøyd.

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å være hjemme to mnd etter gubben har tatt sin permisjon (da tar jeg ut ferien min fra ifjor) så vi kan drøye barnehageoppstarten til jenta er blitt ett år. Det betyr i vårt tilfelle 2mnd med veeeldig lite penger, men jeg har lite lyst til å sende ei på 10mnd i barenhagen, selv om det er en utrolig flott barnehage med verdens beste personal :)

Saken her er imidlertid den at jeg ikke har noen jobb å gå tilbake til. Og siden vi bor på et sted der det ikke akkurat kryr av jobber, så kan jeg ikke være kresen. Hvis det dukker opp en jobb for meg når jenta er 10mnd så kan vi ikke gamble på å si nei i håp om at det kommer noe bedre to mnd senere... sånn er det - ikke alle som kan gjøre det man ønsker, noen av økonomiske og andre av praktiske årsaker. Eller begge.

Skrevet

Jeg er nå ferdig med permisjonen (han er 8 mnd).. Så nå skal pappan ha 6 uker.. så skal jeg ha 4 uker ekstra (pga sykdom etter fødsel).. og så skal gubben ha 2 uker ferie, og mamma ha han en uke før han begynner hos dagmamma når han er 11 mnd.. så i bhg når han er 13 mnd.. fikk ikke barnehage før da..

Skrevet

Har heller ikke noe jobb å gå tilbake til.Gubben skal ha permisjon fra 8 oktober, og hun begynner i barnehagen 12 november. Så da må jeg begynne å jobbe 8 oktober. Gubben er elektrikerlærling, så han tjener jo ikke akkurat big bucks.Har veldig lyst å vente i 2 mnd til hun er 1 år, men det lar seg ikke gjøre. Tviler jo ikke på at hun får det kjempefint i barnehagen, men det bare bare så trist å tenke på at jeg ikke får være sammen med henne om formiddagen :(

Skrevet

Lurer litt på hvordan det går med amminga og jeg da... vet ikke om jeg har kutta ned til bare morgen og kveld allerede ved 10mnd?

Skrevet

planen var han begynte i barnehage, men nå har vi ikke fått plass ennå (i Stavanger) så vet ikke helt hvordan vi gjør det når permen er slutt...

Skrevet

Har du mulighet til og være hjemme med henne 1 dag i uka da?

Selv var jeg lærling da jeg sendte førstefødte i barnehagen, 10 mnd gammel...og det vat tøft! For meg! Men onsdagene var vår dag, et brekk midt i uka og helt nydelig! Da tok vi igjen alt det "tapte" og virkelig KOSTE oss sammen! Absolutt verdt det!! Litt mindre lønn, og noe forlenget læretid..Nå skal hun begynne på skolen! Herregud som tiden flyr-utnytt den tiden du har! Før du vet ordet av det er de "store" og "uavhengige"...matrielle ting kommer i 2. rekke:)

Skrevet

kanskje dagmamma er et alternativ til dere får plass da?

ikke så lett å få tak i her, og det er jo ikke akkurat alle man vil gi ansvaret for ungene sine til. Men hadde jeg funnet en pålitelig dagmamma, vil jeg heller brukt henne enn barnehagen til hun va 2 år.

Skrevet

Vi gjorde det med eldstejenta :) Dagmamma et års tid, og så barnehage fra 2 1/2 år. Men da bodde vi et annet sted... denne gangen bor vi et sted der barnehagen er helt uten sidestykke fantastisk. De har et rutinert og dyktig personale, flotte arealer og rutiner, og erfring med små barn. MEN det er så mye lettere for småttisene om de bare kan å gå når de begynner i barnehagen... forhåpentligvis er mini kjappere ute enn storesøster, hun gikk da hun var 12mnd.

Skrevet

Joda, jeg blir ikke å få noe fast jobb med det første, kun vikar, så står vel ganske fritt på det området hvis jeg vil, trenger jo ikke å jobbe hver dag. Men problemet er jo at huset ikke betales av seg selv.. :(

Men det blir vel råd=)

Skrevet

off, tenk hvis hun tar sine første skritt i barnehagen da? så får man ikke vært der engang. Har faktisk drømt om dette, så håper at hun går når hun er 10 mnd =) vi får krysse fingrene for knøttene.

Skrevet

Jeg var helt knust den vinteren vi hadde eldsta hos dagmamma... Hun så jo jenta mi mer enn jeg gjorde! Nå vet jeg at hun hadde det helt ypperlig der, det var ei rutinert og dyktig dame som hadde jobbet i 11 år som hvit dagmamma med upåklagelige attester. Men hun hadde datteren min fra 0730 til 1630 man-fre, mens jeg - MAMMA'N HENNES - så henne bare 07-0730, og 1630-1930... *grøss*...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...