Gå til innhold

Hvor mange er for mange??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til neste år og prøver å finne ut av hvor mange gjester vi skal be.

Vi skal ha vielsen og festen på samme sted og det blir i utlandet, der hans familie er fra. Min familie og våre venner fra Norge må derfor reise dit. Vi har begge store familier, mange venner og tallet er snart opp i 80-100 personer.

Vi tenker at det blir kjipt å be folk reise så langt og etterpå si at de bare får være med på vielsen og så finne et annet sted å være mens vi har middag for da å komme tilbake til kaffe og kake, musikk og dansing etterpå! Men er 80-100 gjester til middag for mye??? Vi tenker ikke bare økonomisk, også støy og styr ift middagen (det blir buffet).

Noen som har forslag til hvordan vi kan løse dette??? Please!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

H vis gjestene må reise langt skal de bes til middag og være med hele tiden. Blir for dumt å reise til et annet land for å komme til litt kaffen. Det blir litt drøyt. Inviter de nærmeste og så kan dere jo ha en vennefest når dere kommer hjem!

Skrevet

Å invitere alle til middag som kommer langtveis fra var det vi hadde tenkt - og slik blir det nok! Men hvordan begrense antallet?

Å begrense venner til en vennefest - god idé! Men selv da kommer vi opp i 70 med bare de nærmeste venner og familie! Og sikkert et dumt spørsmål, men er det rart å ville dele dagen heller med venner enn familie (les: grandtanter og tremenninger) som vi nesten aldri ser?? Må alle i familien være der?? Må vi invitere også ektefeller og samboere til gjestene dersom vi som vi ikke kjenner dem så godt??

Takker for tilbakemeldinger og tips!

HI

Skrevet

Grandtanter og tremenninger hadde sikkert blitt glad for å bli invitert, men må dere begrense antallet på 1 eller annet vis så hadde det vært dem jeg droppa først - vertfall om dere ikke har god kontakt med dem!Ektefeller og samboer av de nære venenr og familie hadde jeg nok invitert da kanskje ikke alle ville komme uten følge.

Lykke til med gjestelisten!

Skrevet

Takker! Er dere andre enige??

HI

Skrevet

Hei! Er det evt noen av hans venner bosatt i utlandet som kan bare komme i kaffen? nå tenker jeg på venner som ikke er så nære. Enig med forslagene ovenfor også:)

Lykke til med planlegginga!

Skrevet

Jeg synes et bryllup med 100 gjester er altfor mye. Både for dere som er vertskap og knapt rekker å hilse på alle og for gjestene som vil synes det er overveldende. Selv har jeg trivdes best i bryllup der det ikke har vært mer enn 50-60 gjester.

Vi valgte bort familie for å kunne ha de vennene vi ville ha der. Dermed inviterte vi bare våre søsken med partnere og foreldrene våre. Ingen tanter, onkler og søskenbarn. Har faktisk ikke fått noen sure reaksjoner heller selv om foreldrene våre ble litt rynkete i panna da de hørte om det.

Folk som reiser langt bør delta på hele festen selv om de "bare" er venner. Hvis de ikke er nære venner, trenger man kanskje ikke invitere dem? Et alternativ kan være å arrangere noe for dem som er invitert på kaffe. La dem være hjemme hos dere (hvis det er praktisk mulig i forhold til avstand) og bestille tapas eller lignende. Da blir det to fester på en måte, men folk har i hvert fall noe å gjøre i tiden mellom kirke og kaffe.

Skrevet

hva av familie ber du da? vi har bare bedt den nærmeste familien og tanter/onkler. ingen søskenbarn osv.. havner vel på ca 50 stykker medregnet oss selve. fooss er det nok.

synes vel kanskje 80 personer er mye hvis man skal ha buffet. med mindre dere skal ha stående flere bord som man kan forsyne seg fra da. blir mye køståing.

vet ikke hvordan gjestelista er fordelt, men går jo feks kutte i antall venner eller ut et slektsledd hvis det trengs

Skrevet

Hei og tusen takk for alle svarene!

Babyandme - Venner av han i utlandet - ja dem er det mange av (les mange jeg ikke har møtt engang og som han ikke har hatt mye kontakt med etter at han flyttet til Norge) - de kan definitivt bes til kaffe - men skal de også komme til vielsen og i så fall hvor gjør de av seg under middagen?? Den skal være på samme plassen skjønner du (ikke uvanlig i Nederland ved borgerlig bryllup).

Maud - 100 gjester er mye, men er ikke sikkert det blir så mange om vi kan finne en løsning på gjestelisten - og blir det så mange, ja... så får det bli det da! :) Jeg kan desverre ikke uinvitere alle tanter og onkler, de på min side er jeg veldig nære med. På hans side er vi nærmere noen av kusinene og fetterene, men ikke særlig tantene og onklene (men tror nok foreldrene hans vil syns det blir feil å ikke invitere dem). Hvem skulle tro det ble så vanskelig??? Noen forslag til hvordan få dette til???

grå :) - Vi har planlagt 3 buffet bord (ca. 30-35 pers per bord) det burde holde ikke sant??

Listen er i endring men tar gjerne mot flere synspunkt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...