Gå til innhold

Forriret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si at jeg blir veldig forvirret og forundret av å lese forskjellige tråder her inne.

Jeg ble hudflettet av enkelte (og noen var enige) da jeg la ut en liste som en anerkjent barne og ungdomspykriater har gått ut med,når det gjelder fravær fra små babyer og barn.Dette mente mange at bare var tull og tøys og at en fint kunne levere nesten nyfødte babyer til overnatting hos besteforeldre og onkler og tanter,det gjør ingenting.

Så leser jeg om folk som sier at de bruker en eller annen form for skrikemetode,for å få babyen til å sovne selv og for å få dem til å sove hele natten igjenom.Disse personene blir også hudflettet,tenk så forferdelig å la en liten baby gråte.Ikke noen trygg mamma eller pappa som kommer inn,er det noen som sier.

Vel da er tanken min,en levere i fra seg en baby eller et barn,som enda ikke sover hele natten,ikke sovner av seg selv og som noen her inne mener at de gråter fordi de trenger en trygg mamma eller pappa.Disse barna levere de i fra seg til andre og dermed når de gråter etter denne trygge mammaen,eller pappaen så kommer de ikke.Ikke i løpet av hele natten kommer denne tryghetspersonen,bare en annen person,men det er jo ikke den trygge mammaen eller pappaen,som blir så ofte nevnt her inne.

Jeg bare spørr,hvor er loggikken i tankegangen????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er tilbake! :) Så fint!

Jeg er enig i det med å ikke reise bort fra barna og jeg er uenig i bruk av skrikemetoden, altså enig med deg i alt. Det jeg derimot ikke er enig med deg i er hvordan du argumenterer og argumenterer for at det du mener er riktig er det eneste rette! Finnes sikkert psykolog uttalelser som sier andre ting også vet du.....

Skrevet

Herregud, er du ikke ferdig med å gaule om dette snart?

Vi har vel alle snart lest disse meningene dine. La nå folk få gjøre hva de vil med sine egne barn. Så gjør du ditt med dine.

Skrevet

Alle vet hva "mamma til en stor og en liten" mener!!! Forstår ikke poenget ditt i å prøve å lage en ny diskusjon på dette. Du er nok en fantastisk mor i forhold til meg. Datteren min på 12 uker overnattet hos besteforeldrene sine fra fredag til lørdag, hun og de storkoste seg!!! Men jeg får vel bare belage meg på store psykologregninger i fremtiden!!

Skrevet

Helt enig med deg i at det sikkert finnes andre psykologer som uttaler noe annet,det er det ikke tvil om,jeg har mang en gang sagt at jeg synes de lærde kan bli enige,slik at det er bedre for oss "vanlige" å vite hva som er best.

Jeg sier ikke at alt det jeg sier og gjør er det eneste riktige,mener bare at når ting kommer ut fra psykologer og andre,så er det verdt og stoppe opp og tenke over om det kan være noe i det.

F.eks skrikemetoden,vel de som ønsker å bruke det,er greit,de som ikke ønsker det er også greit,men tror at de utsetter seg selv for mye arbeid og at det kanskje er greit for den lille å sove natten igjenom,snarest mulig.Søvn er en viktig ting.

Men jeg reagerer på folk som overlater nesten nyfødte over til andre,det må jeg si at jeg gjør.Klarer ikke helt å forstå dem

Der er mange forskjellige måter å komme i mål på.Det som jeg synes er litt vikitg å tenke på,som Dr Phil sier,vi oppdrar ikke barn,men små voksne til å bli voksne og selvstendige en dag.

Skrevet

Regner med at det har vært en fredag til lørdag og ikke hver eneste enn mens hun har levd

Skrevet

En annen ting,det jeg spørr om her er loggikken til dere som tenker slik.

Barnet kan ikke skrike,fordi når det skriker,skriker det fordi det trenger en trygg mamma eller pappa,men dere kan levere i fra dere barnet til besteforeldre,eller onkler og tanter og da får de jo ikke den trygge mammaen eller pappaen,som dere mener de skriker etter.

Jeg er ikke intresert i starte en ny debatt om hvor vidt det er skadelig for barnet med å være borte fra mor og far i lengre tider.'

Det er logikken til dere som tenker slik jeg har beskrevet jeg et ute etter.

Skrevet

nå er det ikke sikker at de som har babyer som ikke sovner selv er de som sover borte tidlig!

min sov borte ganske tidlig, men sovnet av seg selv... han spiste om natten fortsatt, men sovnet med en gang etterpå... han har stort sett bare sovet hos min mamma, og henne ser han ca 2 ganger i uka, minst, og da er hun her i mange timer! han er trygg på henne, og er skikkelig glad i å kose med "mor"! ansiktet lyser opp når hu kommer! jeg har ikke noe problem å sette han hos hu, men hos andre han ikke ser så mye, og er litt usikker på venter jeg med...

nå er det slik at svigers har et alkoholproblem, så skal ikke på noen overnattinger dit med det første... alle barn er forskjellig, og man må jo ta utgangspunkt i det som føles riktig, man kan ikke følge boka som de på helsestasjonen gjerne vil.. ditt barn og du som kjenner det best!

jeg er ikke noe tilhenger av den metoden du sikter til, men tror ikke det er bra å være FOR mye borte fra en bitteliten baby.. men som sagt, man må følge morsinnstinkte litt og!

Skrevet

Er enig i at alle barn er forskjellige og det er faktisk min helsesøster helt enig i,men som hun sier,noen grunnregler må jo alle følge,men ut fra det,så må en se ut fra barnet hvordan det er.

Skrevet

Så hvorfor holder du så fast ved disse teoriene dine da?

Skrevet

Om man leverer barna til besteforeldrene eller annen barnevakt ofte nok vil barnet se på de som sine trygghetspersoner... OG da er jo saken løst...!

Skrevet

Så lenge barnet får mat, stell og trøst er det vel det samme om det er mor eller en annen omsorgsperson som gir det.

Både far og bestemor kjenner barnet mitt så godt, at de har det flere timer alene uten at jeg er tilstede. Barnet er rolig og fornøyd...

utrolig dum teori at barnet tar skade av å være borte fra mor i flere timer...har vel vært diskutert mye her inne dette, og de fleste er vel også så fornuftige at de ikke tror på denne teorien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...