Gå til innhold

50% sykemeldt. Hvor mye skal man jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er altså sykemeldt 50 %. Jobber normalt 8 timer hver dag, men da har jeg 1/2times ubetalt lunsj. Nå jobber jeg halve dager og er det ikke da normalt å regne det ut fra 7 og 1/2 time? altså 3 og 3/4 time pr dag? (ja, dette er bagateller men etter at jeg ble gravid har det bare vært krøll på jobb. ikke noe lyst til å gi noe "gratis")

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det høres riktig ut med 7 og 1/2 time og så halvparten av det. Hvis du ikke heller vil jobbe 2 og 3 dager i uken da og ha helt fri de andre dagene.

Skrevet

jeg jobbet 3 timer/4 timer hver dag og det hva det beste får meg..da hva jeg sykemld pga bekkenet.vet å at det kan v¨ære det vanskeligste får arbeidsgiveren og få til..men du har krav på det.

Skrevet

Vanlig arbeidstid for meg er også fra 9-17. Jeg har sagt jeg helst vil jobbe tidlig, alså fra 9-13. Men jeg fikk beskjed om at det var best for dem om jeg kom fra 9-14.Jeg trodde liksom man skulle bli enige om sånt jeg, og nå føler jeg meg fullstendig overkjørt...igjen. Det dreier seg igjen om bagateller, men den timen det er snakk om føler jeg at jeg har mer bruk for om ettermiddagen enn om formiddagen. Nå blir det til å jeg leverer mini i barnehagen, drar hjem, gjør ingenting en time før drar på jobb. Syns dagen blir opphakket og delt, men en av grunnene til sykemeldingen er at jeg er sliten, og jeg orker ikke "krangle" på dette. Vil bare ha noe å "slå i bordet" med om det skulle bli nødvendig!

Skrevet

Da jeg var sykemeldt 50 prosent jobbet jeg 2 hele dager og en halv. Funket fint. Oppdelte dager blir lett stress.

Skrevet

Jeg vil helst jobbe halve dager, fordi de hele blir så innmari lange. Men litt av poenget mitt var at jeg skulle begynne tidlig å gå tidlig! i og med at jeg nå må jobbe midt på dagen føler jeg også det som mere stress. Heldigvis bare 2 uker igjen til ferie...

Skrevet

Hei. Du skal jobbe halv dag, eller halv uke...Ring trygdekontoret i din by, for å få nøyaktig timeantall osv, i forhold til ubetalt lunsj osv...Men, sjefen din skal jo egentlig har greie på det...

Hvis du er mye sliten, er det bedre å jobbe halve dager enn redusert anntall hele dager.Eller om du velger å jobbe deg inn i uka, med reduserte timer og så ha fri hver fredag feks, slik at du får 3 dager på rad med avslapping. Dette får du og sjefen din finne ut av...de fleste sjefer er ganske fleksible når det gjelder sånt. Bedre at du er effektiv når du er på jobb, og får slappet av når du er hjemme...

Vet alt om det, jeg er så sliten om dagen, at jeg kunne ha sovet døgnet rundt...

Lykke til med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...