Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Sånn er denne historien. Jeg har ei venninne som er på omsorgsboliger, hun sitter i rullestol, kan ikke snakke og er lam, men klar i toppen og kan bruke høyrehånda å skrive med blant annet. Så har jeg ei venninne som er hjelpepleier der hun bor. Hun som sitter i rullestol sa til meg her en dag at hun var så trist å lei seg for ingen trilla ho ut så hun fikk nyte sola ho å, satt bare inne. Jeg spurte venninna mi som jobber der (msn) om dette, om jobben til dem også innebar å ta henne med litt ut. Det fikk jeg ikke noe klart svar på. Men et spørsmål tilbake om det var mere jeg ville klage på!! Så skrev jeg at det var ingen klage, men jeg lurte siden ho sier at ho sitter inne hele dagen å det synes jeg er litt trist siden det er så flott være for tiden, at ho å ikke kan få nyte det. Så skrev ho at ho skulle bringe denne klagen videre!! Så skrev jeg til ho at det trenger hun ikke å gjøre, å at jeg ser helst at dette skal bli mellom oss to. Å at det ikke er ment som en klage å at ho ikke skal ta dette opp.....Men det har hun da altså gjort!! Så nå ble venninna mi i rullestol kjempesur på meg! Ho hjelpepleiervenninna mi ho har gått rundt å sakt til ALLE at jeg klaget på arbeidet de gjorde med henne å osv osv osv at jeg var kjempe forbanna og sint osv osv osv....Skjønner? Jeg skrev til ho som sitter i rullestol at det var ikke sånn det var, å forklarte hun min side, vi ble enige igjen å fant tonen. Så skrev jeg en sms til ho som er hjelpepleiern at jeg synes det var dårlig gjort av ho, trodde jeg kunne stole på ho osv osv fikk ikke noe svar..... Snakket med henne på msn i går, hun mener jeg er barnslig osv, å at ho hadde lest den meldinga høyt opp for de på jobben. å bla bla bla..... Er sint å lei meg samtidig!!
shanty73 Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Hørtes meget useriøst av hjelpepleieren... Hev deg over det, men tenk også på at siden reaksjonene ble slik er det nok noe i dine antagelser.. Så om du tenker at dette bør gjøres noe med, stå for klagen din å henvend deg til virksomhetsleder
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 jeg vil ikke stå for noe som ikke er noe! venninna mi har nok av slekt osv som kan jobbe for henne i en sånn sak, synes det er vergen hennes sin jobb dette, ikke min. Jeg bare ytrett min mening, å den var ikke sånn ment som dette ble, å det mener jeg å ha ordlagt meg godtnok til å ikke bli mistolket å
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 vet ikke hva jeg hadde gjort..men gjett om jeg hadde blitt forbanna..hadde klikka jeg! dårlig gjort av den kjerringa.
Stratos med 3 barn Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Dropp den venninna og fortsett å følg opp venninna de i rullestol. Blir ikke venninna de tatt skikkelig vare på så klag til rett instans, adm eller kommunen istedfor. Jeg hadde ikke orka ei venninne som latterligjorde meg pga et spørsmål ihvertfall, hvis det var slik det var.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Ja det er liksom det jeg føler for å, å dritte i ho. Men synes ho slipper rimelig unna da! Det er litt irr....å at alle som jobber der skal tro sånt om meg, noe som overhodet ikke er sant!
Stratos med 3 barn Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 Dra å besøk hun i rullestol ofte da vel, så har vel de andre gangsyn nok til å se at den andre venninna de ikke er helt riktig. Bare det at hun lese opp tekstmeldinger høyt for de andre, burde jo gjøre de skeptiske! Tror ikke du har noe å tape på å heve hodet høyt over slike barnsligheter.
somm@r Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Msm er en fin ting, men det kan fort bli litt krasst når en skriver. Tror du bør ringe venninna di slik at dere får tatt en skikelig prat. Hun er nok like sint på deg som du er på henne. Selv om du ikke mente å klage, har hun nok tatt det som det. Ta en prat du og du skal se at det ordner seg. Synes det er rart av dere andre at dere synes hun bare skal kutte henne ut. dette er nå et problem som kan løses.
Stratos med 3 barn Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Mulig jeg er rar! Jeg kan godt bli uvenner med ei venninne jeg altså, men når hun velger å latterligjøre meg ovenfor andre, da er det slutt! Slike venninner vil ihvertfall ikke jeg ha, derav mitt forslag!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Det går ikke å misforstå det, jeg skrev til henne at jeg ikke vil gå videre med saken, for hvis dette er et problem ho i rullestolen vil gjøre noe med så kan pårørende/vergen jobbe med saken. Å at jeg så denne saken at den ble mellom oss.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 Nei du er ikke rar. Å jeg sa meg jo villig til å ordne opp i dette, å snakke ut, men det ville hun ikke...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Synes det er uprofft av venninen din som er hjelpepleier!Hun bør kanskje tenke over (og de andre der) hva det innebærer å være HJELPEpleier! Skjønner godt hva du mener,og at du spurte som en vennine ikke for å klage..,hun reagerer litt i overkant da...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 Ja det mener jeg å, men lite å få gjort når hun ikke en gang vil diskutere tema,,, Hun har vel gått på en kræsj, kanskje det ikke var med i hennes beregninger at jeg skulle få vite dette,hva hun har gjort. Skjønner ikke hva hun har å vinne på dette, folk gjør jo som regel merkelige ting hvis de har noe å vinne på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå