Gjest Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Leddene mine er blitt umulige etter siste sønn og det går bare en vei med flesibiliteten i armer og fingre...nedover...sukk. Er ikke typen som syter og klager men skulle gjerne snakket med likesinnende om dette. Hver morgen tar det meg timer før kroppen er i gang og har prøvd å ta solarium på morningen for å se om det ble bedre men man kan jo ikke ligge i sola hver dag heller... starter jo dagen med en varm dusj og det bedrer jo litt... Har fått hurtig time til reumatolog om 14 dager pga smertene. Legen min gav meg naproxen men det gjorde bare ting verre og sist jeg var der gav han meg paracet...hmmm...nå skal det sies at jeg aldri har tatt paracet og sovner nesten ved 1 mg... Men hva i alle dager skal jeg gjøre for å kunne jobbe igjen...greier jo nesten ikke kjøre bil for hendene sitter fast i styret...eller holde telefon lengre enn 10 min ved øret for da sitter hånda fast i den stillingen... Handle kan jeg heller ikke for bæreposene greier jeg ikke å bære...har gjort det frem til i går men ble så ydmyket da jeg ikke greide å bære dem til bilen og de glapp like før jeg kom til bilen og alle varene lå på asfalten...sukk Jeg er jo mest redd for at førerkortet mitt må leveres tilbake da jeg ikke har kraft nok i armene til å holde styret...men hvordan i alle dager gjør andre dette??? Klem fra meg
Gemini77 Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Hei, Jeg fikk store leddplager ca 6 mnd etter fødselen av min sønn, og vært mye hos reumatiker. Har gått på voltaren og paralgin forte i lang tid, i tillegg til en 14 dagers kortison kur for å komme meg over den verste kneiken. Etter mange røntgen bilder og MR har de endelig funnet ut at jeg har bechterev. Det har ligget latent i kroppen og aktivisert seg av den store påkjenningen med graviditet og fødsel. Jeg fikk beskjed om dette over tlf for et par uker siden, og skal nå til raumatikeren min kl 9 i dag for å sette opp behandlingsopplegg. Drar nå om 15 min. :-) Det er helt forferdelig, men jeg ble bedre etter hvert.. Var på det verste 6 mnd etter fødselen til han var ca 11 mnd. Men vondt hver dag. Men jobber fullt, og det hjelper å være i beveglse. Derfor vi blir så stive om natten fordi vi ligger stille. Varme hjelper også og vi skal snart bygge hus med et STORT badekarr. Det skal hjelpe veldig. Kan evt skrive etter at jeg har vært hos legen hvis jeg får beskjed om noe "nyttig". :-)
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Ok takk for at du tok deg tid å svare...god tur da snakkes vi senere.... Jeg har og vært i røntgen men der fant de ingen ting...og blodprøvene var fine...men men
Gemini77 Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Mine røntgen bilder var fine, men MR bildene viste store skjelettforandringer etter betennelse. I tillegg er senken høy på blodprøvene. har du ikke forhøyet senkning eller ferritin nivå? Hadde jeg vært deg hadde jeg krevd MR. Jeg har nå fått diagnosen bechterev, og skal nå på "rauma skolen" i 2 dager hvor man lærer om tilrettelegging i hverdagen, fysio, hvilke rettigheter man har etc. Jeg leste forøvrig en artikkel om at småbarnsforeldre er veldig utsatt for leddsmerter (uten at det trengte å være reumatisme) pga søvnmangel over lang tid. Oppstykket søvn var visst heller ikke bra, og derfor slet mange kvinner med dette etter at de har fått barn. Håper du finner ut av det.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå