Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Lurer på når jeg kan legge bort maxi cosien.. og sette småtten i det andre setet. Skal kjøpte Besafe Combi X1.. tror vi da.
Brillemamma Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 vi byttet når han var 7mnd, da var det første setet altfor trangt, og han var over 9kg, setet var fra 0-9kg... vi kjøpte samme sete som du lurer på å kjøpe:)
Forskeren Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Vi byttet først ved 1 års alder, for hun var så lita at hun fikk plass i baby-setet (hun får fortsatt såvidt plass, er 2,5 år, veier i underkant av 13 kg! Men babyen har det setet nå da...). Men man kan vel bytte når man er innenfor vektklassen til det nye setet, dvs over 9 kg som de fleste nr. 2-seter er?
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Det besafe setet er faktisk fra 0 kg.. ( men man kan jo ikke sette en helt ny baby oppe i det da.. selv om det egentlig står så.. hehe..) Er det setet veldig bratt? eller er det fin "ligge" stilling på det? Tenker på når han sover.. om hodet vil falle framover..
Brillemamma Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Se debatten over her, så får du en del svar på det..
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Besafen er fra 0 kg, men kan ikke brukes før 4-5 mnd. Vi monterte Besafen i går, men har ikek prøvd det ennå. Han er 7 mnd, og babystolen er for liten og selene kommer opp bak skuldrene.
Forskeren Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 ok, da har vi nok ikke den modellen vi. Vi har besafe fra 9-18 kg...kjøpt i 2006.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Oi kan godt hende jeg har misforstått og blanda med setene vi har sett på da..hhe jeg vet ikke. Men uansett ikke egnet for tidlig bruk.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Dette står i brosjyren min: Stolen er godkjent bakovervendt fra 0-18 kg, og framovervent fra 9-18 kg. Det er en Izi Combi X1. Jeg har og en stol som egentlig er fra 2006. Men det er vistnok akkurat samme stolen, bare fargen som er "gammel" Fikk den billigere for de ville bli kvitt den... Men stolen er helt lik.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Vi byttet sete når han var 7 mnd. Han var for lang. Ørene var på kanten.Og da var det vist på tide å bytte.Har det sete som du tenker på å kjøpe.
Storebror & Lillesøster Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 Har også lurt på dette,gutten min er 5 mnd og sitter med bena utenforstolen...så jeg får så vondt av han men er litt for liten enda hvis man skal veie over 9 kg... Hvor gamle var deres da de veide 9 kg?
mammmamia ** Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Det er veldig viktig å ikke kjøpe et sete før du har prøvd det i bilen, HI (og alle andre egentlig) ! Særlig HTS sine seter sitter dårlig i mange biler, og det er viktig å få tak i et sete som barnet sitter godt i, ikke bare som er kjøpt fordi det er mange her inne som anbefaler det, eller fordi selgeren får prosenter for å anbefale det..! :-) Lykke til! Ville også sett på Akta Graco Duologic, Akta Graco Cosmic, Brio Zento, Britax Secura og Maxi Cosi Mobi..! Vi byttet over til Duologic da snuppa var 4 mnd, dette er babysete integrert, og kan brukes til barnet er 4 år - genialt!! Har også hatt Akta Graco Cosmic og Britax, og er fornøyd med begge..!
mammmamia ** Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 Lillesnuppa mi er 13 mnd og veier nå 9 kg..! Mange seter kan brukes fra 0 kg, og man må overhodet ikke veie 9 kg for å bytte.:! :-) Det beste er å bytte når de klarer å sitte selv, da gruppe 1-seter er tryggere og sitter bedre festet i bilen (selvsagt så lenge de står bakovervendt!!), så jeg ville byttet :-)
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 26. juni 2007 #14 Skrevet 26. juni 2007 Jeg snakka med min fysioterapeut-venn her om dagen om nettopp dette. Min gutt er 7 mnd og har rett og slett vokst ut av babystolen, men han kan jo ikke sitte selv. Hun sa at det var ikke noe problem å bruke neste bilstol når de var så gamle, selv om de ikke sitter selv. Sikkerheten er viktigst uansett. Og uansett hvor langt man kjører, så har man mange pauser. Og hvis de sov, var det allefall ikke noe problem. Det er ingen tvil om at de sier fra når de er misfornøyd. dette sa hun, men de sier no forskjellig alle sammen da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå