gramsa*j260707*+170111spire Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Jeg sitter på nattevakt, og har noen skikkelige tak inn i mellom ikke spesiellt vonde, med ca 10min mellomrom, men jeg er bare 35 uker på vei og har aldri kjennt en kynner før(tror jeg). Svigermor så på meg på torsdag at jeg hadde synket svært mye på bare en uke, og hun mente at jeg kom for til å føde for tidlig (hun ser sånnt veldig lett på folk, og tar sjelden feil). Derfor føler jeg nå at jeg virkelig trenger en skikkelig forklaring på forskjellen.. Har også vært mye oftere på toalettet i natt (spesiellt de siste timene) enn jeg pleier, uten at jeg har hatt noe særlig inntak av væske hele dagen.. Er lite flink å få i meg nok drikke..
Miss Elizabeth Bennet Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Usj, er litt i samme situasjon. Ikke lett å sove når det kommer tak hele tiden. Og heller ikke så lett å vite hva som er kynnere og hva som er begynnende rier. Særlig siden hver fødsel er litt sin egen, om du skjønner. Det behøver ikke være helt likt i det hele tatt. Jeg synes de fleste ekte rier har begynt som menssmerter. Gjerne i korsryggen, for deretter å gå over i smerter nederst i livmoren samtidig med sterkere og sterkere sammentrekninger i hele livmoren. De blir gjerne sterkere når man reiser seg opp og går. Kynnere kan også være litt vonde, men smerten sitter litt lenger opp på livmoren foran, og kommer bare av sammentrekningene, om du skjønner hva jeg mener. De kan noen ganger føles ganske regelmessige, men de lar seg oftere påvirke av hva du gjør. Det vil si at de oftere kommer etter en anstrengelse, orgasme, eller annet, og at de ofte kan gi seg om du står opp eller går. Hvis jeg lurer på om det er kynnere jeg har om natten, tar jeg meg en tur opp på toa, og om de da stopper, vet jeg at det var falsk alarm.
gramsa*j260707*+170111spire Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2007 tusen takk for svar.. er nok sikkert veldig individuellet fra person til person og fødsel til fødsel vil jeg også tro.. men må man kjenne riene bak?? Jeg hadde nemlig en nyrebekkenbetennelse for noen år siden, var innlagt på sykehus, og det skulle man visstnok kjenne svært godt/best på baksiden, men jeg hadde bare smerter fremme, så det hadde jo vært typisk meg.. her kommer det "noe" ca hvert 10min fremdeles, selv om jeg har gått en liten tur, og vert en liten tur på toalettet.. kjenner det best når jeg sitter fremoverlent, eller står.. Fatter ingen ting, for jeg er jo bare 35 uker på vei..
Miss Elizabeth Bennet Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Nei, det trenger ikke være i ryggen du kjenner det. Om du fremdeles har tak, kan det godt være rier. Hvis du er bekymret, og ikke vil føde for tidlig, ville jeg ha lagt meg ned og hvilt litt. Det er ofte selv tidlige rier går over da. Rart med det, men mine kynnere går over når jeg går, ekte rier blir sterkere. Derimot kan har jeg ved hver fødsel fått riene til å stoppe helt opp ved å legge meg ned og hvile..
gramsa*j260707*+170111spire Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2007 jepp.. skal legge meg ned så snart jeg er ferdig på jobb.. skal prøve å sove litt siden jeg er våken nattevakt, og dermed ikke har sovet siden i går kveld.. får håpe jeg sover dette vekk.. 36uker etter bims utregning, og 35 +2 etter jordmors.. lurer på hvor stor baby kan være nå, og om det vil føre til laaangt sykehusopphold om det skulle skje noe snart.. har over 1time til føden, så blir seig pendling i så fall..
OneOfTheBoys Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Tror ikke sykehusoppholdet blir så altfor langt dersom du skulle føde nå snart.. Blir jo bare regnet som prematurt med barn født før uke 37, og det er jo bare vel to uker til. Dersom det ikke er noen komplikasjoner tipper eg du måtte ligget der et par uker.. venninen min som fødte i uke 35 lå på sykehuset i nesten to uker med lille gutten sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå