OnlyMe Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Er det slik at alle som er gravid en eller annen gang i løpet av svangersapet MÅ ta invendig ul?(fikk høre det:()
Caelyn Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Ikke hvis det ikke er noen spes grunn til det. Har hatt to og skal ha en til. 1. Tidlig UL (uke 7) for å finne ut termin. 2. Sjekk av morkake, livmorhals ++ pga komplikasjon. 3. Oppfølging av komplikasjon.
Fløffy Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Har aldri tatt det i forbindelse med svangerskap, nei!
"husmor"med lille Nora Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Det er mangen som gjør det vis dei skal på ul tidlig i svangerskapet. eg har gjort det to ganger, en i uke 10 og en i uke 12. er lettere for å se fosteret, livmorhalsen, og morkake da.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Man må ikke ta det,jeg har tatt 3 ganger denne gangen,pga blødninger men da var det ganske tidlig.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Fikk skikkelig fine bilder på invendig ul i uke 10 mye bedre enn med utvendig ul. Fantastisk fine bilder. Og på ordinær ul tok de utvendig ul, noe som det virket som om babyen ikke likte. Legen klemte hardt på magen for å ta ul og babyen krympet seg sammen og prøvde å krabbe bort. Mens på invendig ul spant babyen rundt og så ut som om h*n virkelig trivdes.
line_n & sara Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 stemmer ikke! men tar du tidilg ul, privat, tar de den innvendig de første tre mnd.. har hørt om folk som får ekstra ul av legen, utvendig, så tidlig!
Kvalm som et uvær Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Hei. De tar innvendig ul tidlig i svangerskapet pga at det er vanskelig å se noe ved vanlig ul så tidlig.. Men, tar du vanlig ul i uke 18 eller senere, er det utenpå magen. Ps, det er ikke ekkelt med innvendig ul heller, det er bare for å stadfeste at du er gravid og evnt hvor langt på vei du er, hvis du ikke har mens å forholde deg til. Jeg måtte ta innvendig denne gangen og forrige gang, fordi jeg ikke har regelmessig mens, tok innvendig ul og da fant de ut at jeg var ca 6 uker på vei. Tok utvendig, vanlig ul senere, ca uke 13 da. Tok så en vanlig en igjen senere for å se at han vokste bra, fikk da en termin og forholde meg til..
mybabyboy Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Nei man må ikke ta det, er kun viss det er noe spesiellt de vil se etter. Jeg har vært på det, i uke 5 for å sjekke om det var ex.u. Men må legge til at jeg ikke syns det var så ille altså, viss noen som skal på det leser dette. Var absolutt ikke som vanlig g.u, gikk kjempefint var ikke ubehagelig eller noe
♥Mamma`n til lille Kasper♥ Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 tok i uke 8 for å se at det var levende foster og ca termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå