En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Har nylig begynt på bringebærkapsler da jeg leste at dette kunne man begynne med 2-3 mnd før fødselen. Allerede fra samme dag jeg begynte, så fikk jeg massevis av kynnere, og det har jeg aldri kjent noe til tidligere. Har kapslene slik effekt at de gir deg mer kynnere for å trene opp livmoren, slik at da fødselen skal gå lettere? Eller, kommer det kynnere fordi kroppen kanskje reagerer på dette her og "truer" med å sette i gang fødsel? Kynnerne kan holde på i 1-1,5 time, og de kommer med alt fra 30-15 min mellomrom.. gjerne tidlig på dagen, og sent på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Ein skal ikkje begynne med bringebærkapsler før etter veke 35! ikkje 2-3 mnd før...
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Jo man kan begynne med bringebærkapsler før, anonym. Det er bare å sjekke opp om du er i tvil. Noen sier hele 3. tri, andre fra uke 32, og noen sier som du: Uke 35. Men av det jeg vet er det ikke anbefalt tidligere enn i 3. trimester. Ville spurt jordmor om hva hun synes om at du får såpass mye kynnere (med regelmessighet?), av de kapslene. Har ikke lyst til å svare deg på det. Jeg har en jordmor som er tilhenger av bringebærprep. Tipper de kan endel om det, nå som det begynner å bli såpass mye brukt. Ta en telefon til henne idag Jeg har hatt kynnere hele veien. Så hos meg har de ikke oppstått etter at jeg begynte med kapsler.
tjoa Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 En skal ikke begynne med kapslene før i uke 36 (ca 1 mnd før termin), det er hva jeg har hørt fra flere steder... Har selv kjøpt inn, men de ligger fint på hylla noen uker til.....
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Hei! Jeg faktisk hørt noen si at det er for sent å begynne i uke 36....
tjoa Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Det finnes kanskje flere ting dette er bra for, men flere av mine venninner brukte det for å unngå revning under fødsel. Alle startet ca 1 mnd før termin med resultat= null revning.... Syntes det er greit å høre på de som har testet velykket før, og gjøre som dem....Men, det er sikkert noen som har startet lenge før det, også med bra resultat.... En får vel gjøre det en tror er rett da....
2 gutter & huleboer Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 jeg starta med det ca 1 mnd før termin, og revnet ingen ting å jeg fikk en stor gutt... så bringebærkapsler anbefales på det varmeste...
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Ser det er endel uenigheter om når man skal begynne. Var i tvil selv i starten. Men så kom ei venninne til meg og anbefalte det på det sterkeste. Hun hadde hatt premature rier omkring uke 23 (fødselen var igang). Og hun ble anbefalt av ei anna venninne å prøve bringebærprep. for å styrke livmoren. Hun begynte i uke 28, og tok både te og kapsler. Det endte med at hun gikk til terminen og fødte en frisk og fin baby. Hun sa at hun fikk en drømmefødsel, hvor hun opplevde åpningsriene som kynnere. Dette synes jeg var en så fantastisk historie, at det overbeviste meg i allefall. Har nå brukt bringebærprep. i 2 uker. Og begynte i uke 33. Spurte jordmor om dette, og hun synes det var flott. Hun anbefalte det gjerne. Men så er det opp til den enkelte å vurdere om og når man skal begynne. Vil ikke si til noen at de skal begynne da og da. Forteller bare hva jeg velger å gjøre, og hvorfor.
Maiamamma Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Hvor kjøper man bringebærkapsler? Helsekost, apotek...? Tror dette må prøves, selv om jeg er 39+4!
Gnisten Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Sjønner det er noe jeg ikke har fått med meg her... Hva er bringebærkapsler og hva skal de brukes mot?
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 På helsekost ja.... Finne en link til deg jeg gnisten:)
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/r_d_for_sette_i_gang_f_dselen http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/revning_under_f_dselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå