Gå til innhold

Vann i kroppen, hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen råd eller tips til hvordan jeg kan få mindre vann i kroppen??

Beina mine ser ut som noen tømmerstokker og har nesten ikke følelser i tærne lengre og har fått strekkmerker på leggene =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har samme problemet:(

sitte med bena høyt så ofte som mulig, drikke mye vann faktisk:)

drikke te eller kaffe(virker vanndrivende) gå litt om dagene så du holder blodsirkulasjon i gang og støttestrømper :)

og ha deg til legen å forrtell han/henne om problemet, jeg blir fult nøye på sykehuset pga føttene mine så du bør absolutt gjøre lege oppmerksom på problemet:)

Skrevet

Takk for svar. Sitter med bena høyt, drikker mye vann og te.

Har sagt ifra til legen min at jeg har mye vann i bena, men føler at hun ikke bryr seg. Hun bare sier at det er normal og at det vil bli verre, hun gidder ikke enn gang å se på bena, på forrige kontroll spurte hun meg ikke en gang om jeg hadde vann i kroppen og helsekortet for gravide skrev hun 0 på ødemer, selv om jeg sa jeg hadde vann i kroppen, Teite lege =(

Skrevet

Vil også anbefale deg å skaffe støttestrømper. Gå til en bandagist og få veiledning til hvilken type du må ha. Ikke sikkert at vanlige reisestrømper hjelper lenger.

Neste gang du er på kontroll legger du beina opp slik at legen kan se selv hvor mye ødem det er.

Det er ikke mye de kan gjøre, men i forhold til svangerskapsforgiftning kan det være greit å følge med på.

Jeg har 2-3 i ødem på beina, men får ikke noe ekstra oppfølging for akkurat det, bare beskjed om å holde blodsirkulasjonen i gang, fortsette med støttestrømper og drikke mye vann.

Lykke til

Skrevet

eg har ikke fått så mye vann i kroppen enda. men eg sporte JM om dette hva eg bør gjøre vis eg fikk mye vann, det var å sitte med beina høgt, når eg sov så var det lurt å ha en pute under beina for å få dei litt opp.. støtte strøper skal hjelpe veldig vis du finner den "rett" sorten.

vann og te skal og hjelpe:)

Skrevet

For det første så syns jeg legen din høres skikkelig uproff ut! Du burde klage eller finne en annen lege/jordmor.

Det SKAL føres opp i journalen når man har såpass mye vann i kroppen.Det er jo en grunn til at ødem og blodtrykk skal følges med på gjennom svangerskapet!!

Ellers så har jeg desverre ikke så mange flere råd enn de andre her..

Vet at det føles som om uansett om man følger alle rådene,så hjelper ingenting....

Bena høyt så ofte som mulig

Drikk masse vann!

Gå en liten tur flere ganger om dagen..

Jeg blir veldig hoven når det er varmt ute.Så nå prøver jeg å holde meg mest mulig inne på de varmeste dagene.Ihvertfall sitte i skyggen.Da unngår jeg det værste.

Også spiser jeg veldig mye fersk ananas jeg da!Aner ikke om det skal hjelpe,men det er jo vanndrivende sies det,og jeg syns faktisk jeg har blitt bedre etter det.

Men det aller beste tipset jeg har er å bygge opp fotenden av senga! Jeg stappet en søplesekk full av klær,knøt den sammen og la den under overmadrassen i fot enden av senga.Da ligger bena høyt HELE natten.Etter noen dager merket jeg skikkelig forskjell! Bena er ikke lenger hovne på morgenen og første halvdel av dagen. Litt ubehagelig og uvant den første tiden,men jeg syns det har hatt mye større virkning enn å sitte med bena høyt om dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...