Gå til innhold

Hvor er disse tykke barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I media blir det slått så voldsomt opp at så mange flere barn er overvektige nå enn før. Men er det overdrevet?

Jeg jobber i barnehage og har barn i en annen barnehage, og på skole, og kan telle på en hånd de barna som er tykke.

I det siste har jeg begynt å lure på om kanskje det vi anser som normalt, ble sett på som tykt før?

Hvis ikke må det være mange tykke barn et annet sted??? For de er ikke her :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bor de her i England;o)

Vi legger godt merke til at barn i Norge er generelt tynnere enn barn her hvor vi bor i England. Det henger sammen med kostholdet; her i England elsker de mat stekt i frityr gryter enten det er til frokost, middag eller kveldsmat, og det er en god del lubne barn her.

Skrevet

bor i oslo osv der det er mange innvandrere...

ikkje rasist,men i har sett såååååååå maaaaaaaaaane utendlandske unger som er sååååå overvektige...

det har mye med grensesettingen/oppdragelsen deres å gjøre...ser at mange ikkje har respekt for mora si,bare faren,så når faren ikkje e hjemme gjør barna det de vil..

1. de får være sent oppe selv om det er skole..

2 .de får pumpe i seg all slags dritt i ukedagene...

slår ikkje alle under en kam..men sånn e det faktisk,har sett så mye av dette

e nordmenn som e slike å,men ser større tendenser til det hos utenlandske folk

Skrevet

å mange barn i england e ikkje lubne,de e rett og slett feite...

barnemishandling/omsorgssvikt kalle i det...

har ett tilfelle her omkring,han e 20 no da..

men han har fått gått å spist hva han ville/når han ville heile tia..å han har alltid vært veldig tykk å er det fortsatt...syns synd på de barna som har foreldre som ikkje lærer barna om at lørdag e lørdag...

her e det ikkje nugatti/godteri/brus før lørdag..kan jo skjeie ut av og til...e ikkje fanatisk az...

å viktig med faste,sunne måltider..

Skrevet

Det er nå mange tjukke barn i Norge. Er lærer og ser mange overvektige barn.

Skrevet

Vi har heller ikke overvektige barn i barnehagen. Ser ett og annet barn som er overvektig på mellomtrinnet og ungdomsskolen, men det er ikke mange.

Jeg har normalvektige barn, det samme gjelder alle jeg kjenner!

Ett av barna mine var 4300 ved fødsel, og det var visstnok en "cola-baby", men han er overhode ikke overvektig i dag.

Skrevet

Ser du sier du ikke er rasist, men du er hvertfall sinnsykt god til å generalisere! "Utenlanske folk" er en ganske stor gruppe. De fleste i verden faktisk. Med utenlanske folk mener du vel de med en annen hudfarge, siden du kan se at de er utenlanske. Så vidt jeg har forstått det er det i land der hvite er overrepresentert at overvekt er et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...