Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Hei. Er det noen som bor på Mortensrud i Oslo ? Vi lukter litt på å flytte dit, og lurer på hvordan det er å bo der for småbarnsfamilier. Er det gode og mange barnehager der ?
Gjest ->>- Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Bor der ikke, har venner der. Så vidt jeg forstår dem er kvaliteten på skoler og barnehager veldig avhengig av hvorvidt man bor i enebolig-strøk eller blokk-strøk. De trives, men er skjønt enige i at Søndre Nordstrand generelt jo er villastrøk for de uten for mange penger. Synes å huske at barnehagedekningen i Søndre Nordstrand er ok. Mortensrud er ellers preget av svært høy innvandrerandel, arbeiderklasse og nyetablering. Mortensrud skole har vel noe slikt som 90% fremmedspråklige elever - det er sjelden et veldig godt tegn for skolekvaliteten, men man finner jo hederlige unntak. Personlig hadde jeg nok foretrukket noe slikt som Lambertseter, Oppsal eller til og med Lindeberg om jeg skulle flytte på landet her i byen.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Jeg ville aldri ha flyttet dit!!! Sier ikke mer
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Har bodd på mortenrud selv, og er gla jeg flyttet til et bedre strøk. Hadde en nabo som ikke tok hensyn til andre. Begynte å spille musikk høyt fra kl. 9 på morran til utover dagen. Veldig kjip, siden jeg jobbet nattvakt en periode. Og der var det bråkete. Barn som er ute til kl. 22 om kvelden. Sparke ball, krangle og hyle og bråke.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Jeg bor på Mortensrud og er særs fornøyd. Veldig hyggelige mennesker og mange barnefamilier, ihverfall her jeg bor. Er meget fornøyd med barnehagen og har også hørt at skolen her nede er god. Den heter forøvrig ikke Mortensrud skole, men husker ikke navnet i slengen. På andre siden, ved Loftsrud, er det ikke like fint og idyllisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå