Gå til innhold

dåpskake


Graviden/4.mann*har*født*

Anbefalte innlegg

Vi skal ha dåp på søndag og jeg skal lage marsipankake. Noen som har kreative forslag til pynt....noe annet enn marsipanroser lixom;)

(Det skal være en gutte-kake.)

Tar imot alle innspill med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Du kan f.eks. lage kaken firkantet og som en oppslått bok, og skrive på navnet til dåpsbarnet og dagen han blir døpt. Pynt med blå blomster. Eller, lage en "sovende dukke" med blått teppe i marsipan, så det i en bok om kaker ("Kaker, pynt dem selv" av Heidi Bøe).

 

Eller, et alternativ er å lage en helt enkel kake, men pynte med noen "gutteleker", f.eks. sette noen små plastikkfigurer som biler på toppen.

 

Vi skal ikke ha dåp før i slutten av august, men jeg har så vidt begynt å tenke på kaker. Har gått på kakedekoreringskurs for 1 år siden, så trenger å øve meg litt før jeg tar fatt på dåpskaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk blå kondittofarge å skriv navn og dåpsdato (husk bruk hansker, det smitter veldig og vanskelig å få av) vi hadde også pynte blå sko på og så hadde min bro kjøpt mini "kransekakepynt" slike med vitser i eller hatter i. den kaken var kjempe fine. enkel men likevel kjempe bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synne: Set var jaggu meg en fin kake!

Skikkelig artig med de kremmerhusene!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for gode tips!:)

Kaken min ble kjempefin og jeg fikk veldig mye skryt - er knallfornøyd!

Vi valgte å ha grønn dåp denne gangen istedenfor blå. Kaken ble hvit med grønn rand (av tvinnet marsipanruller) nederst, midt på toppen hadde jeg et stort grønt marsipanhjerte (trykt ut med pepperkakeform) med navn og dato inni med hvit skrift. Over hjertet laget jeg tre hvite roser med grønne blader som lixom lå litt ned over kanten.... Det var veldig enkelt, og kaken så ganske "profesjonell" ut om jeg må si det selv -hehe!

Fyllet inni besto av: hakkede valnøtter, krem, vaniljekrem og littegrann aprikos-syltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes veldig godt ut! Gleder meg til vi skal ha dåp. Lillegutt skal døpes 26. august, så ennå en stund til, men har begynt å se på invitasjoner, mat, kaker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...