Gå til innhold

Noen som ikke har hatt GU??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på to svangerskapskontroller, og har ikke hatt GU... er dette litt rart? Bare tenker på om noe skulle vere galt med livmormunnen eller noe....

 

Noen andre som ikke har hatt GU?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du har hatt regelmessig kontroll (dvs. hver 3 år) og ikke det er noe spesielt som akkurat du kunne feile, tidligere sykdom o.l så er det ikke nødvendig med gu. har selv ikke vært på og synes det er like greit...har vanlig oppfølging.

 

Skrevet

hei hei! jeg leste om dette her for leden dag og ble faktisk klokere. Jeg trodde av "gammel tro" at alle gikk til GU når man var gravid. Men det som stod i den helt ny-oppdaterte linken var at man kan få GU om man ønsker det - og det særlig om man har hatt sykdommer el andre komplikasjoner - er man under 25 (slik som jeg så var det ikke behov å ta GU fordi man ikke tar celleprøve før man er 25, stod det) jeg valgte allikevel å gå fordi det var lenge siden og jeg ville enkli bare benytte meg av de gratistjenester vi har i svangerskapet. Har tatt celleprøve før og gynekologen sa det ikke var nødvendig å ta nå så han sjekket bare at livmoren og alt var som det skulle. (M.a.o så hadde jeg ikke behøvd den) har man mistanke om eks clamydia kan man ta en test om man ønsker det...

 

så om du ikke føler du har behov for GU så er det i grunn egentlig ikke nødvendig :D

Skrevet

Jeg er i mitt fjerde svangerskap. Mitt første barn er født i 2001. Med de to første ble det automatisk tatt GU ved førstegangs kontrollen. De to siste har det ikke blitt gjort. Legen har ikke nevnt det og jeg har ikke spurt om det. Tror nok det er en litt endret praksis på dette. Virker som om du må si at du vil ha GU.

Skrevet

Jeg har heller ikke tatt GU, legen mente det ikke var nødvendig siden det bare var to år siden forrige celleprøve.

Skrevet

Ingen gu på meg heller. Har gått gjevnli til ktr i gang i året med gynekolog, hver mai-mnd(sist 06). Ved førstegangskontrollen i februar 07 var det ikke nødvendig sa legen.,

Skrevet

er i mitt tredje svangerskap nå,og aldri opplevd å måtte ta gu på svangerskapskontroll..

Skrevet

ingen gu på meg heller=)

ble tilbudt det for å ta klamydiatest men siden man kan teste for klamydia ved uriprøve så valgte jeg det istede!=)

er ikke rutine lenger med gu på kontrollene og mange anbefaler å ungå gu så tidlig i svangerskaper for å ikke "tukle" med ting der inne..

Skrevet

Har heller ikke tatt GU i noen svangerskap - men husk på 3års kontrollene jenter! Dette er VIKTIGE saker!!! Så tar man vel GU på 6 ukers kontrollen. Legen min mente at hvis man var under 30 er det rart man skulle klare å bli gravid hvis noe er galt der nede...

Skrevet

Jeg har ikke fått GU heller, men går regelmessig til GU (hver 3. år), så det var ingen grunn for dette nå. I mitt første svangerskap (2003) ble det gjort helt rutinemessig enda det kun var 5 måneder siden jeg hadde hatt en ordinær GU. Tror de har endret rutiner en del de siste år; det er også langt færre kontroller enn tidligere.

Skrevet

har vært til 2 kontroller, er 15uker ca..jeg har ikke blitt spurt om GU.. og ha heller aldri hatt det, så burde vel kanskje få bestilt en time...

Skrevet

Det er ikke normalt å ha GU med mindre du har noen plager nedentil.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...