Gå til innhold

Hvordan oppleves tidlig SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nemlig hatt en fryktelig rar mens. Gikk en uke over IKM, ingen positiv test. På torsdag fikk jeg skikkelige smerter i magen, ble liggende på baderomsgulvet. På fredag begynte jeg å blø. Blødde helt sinnsvakt mye på lørdag, måtte bytte tampong hvert 3 kvarter. Det var klumper i blodet. Søndag ble det lite TR og i dag er det ingenting. Hørt at man blør mye og lenge ved SA så må bare forhøre meg her om hva det kan ha vært. Jeg har vanligvis nesten ingen menssmerter. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som vet?

Skrevet

Jeg tror jeg hadde en veldig tidlig SA forrige "mens". Hadde ingen smerter, og "tanta" var bare en dag forsinket. Men blødde mye med en gang det begynte, og masse klumper. Dette varte 2-3 dager, før det plutselig ble betraktelig mindre, men det som kom var så å si nesten bare klumper, og blodet var helt friskt og rødt som det aldri har vært før. Varte i en uke. Blør vanligvis 5-6 dager.

For meg høres det veldig ut som en SA du har hatt, selv om negative tester. Mange som ikke tester pos. før dager/uker etter IKM.

Skrevet

jeg hadde en SA i uke 6, og jeg hadde ingen smerter.. jeg våknet en morgen og det føltes som om jeg hadde fått mensen, men det kom ikke noe blod før jeg stod opp. da kom det i store mengder, men blødningen varte bare 2-3 dager så hadde jeg bare litt brunt blod i noen dager til så var det over.

Skrevet

Takk for svar! Nå ble jeg litt klokere. Har googla litt på det også og tror nok det var en SA. Har i hvertfall ikke hatt så vondt og så ekstremt mye før, og som dere sier var blodet veldig friskt og veldig klumpete. rart at jeg ikke testet positivt da?

Skrevet

Hei... jeg hadde en SA i mai, va 5 uker på vei, det blødde no sinnsykt, og hadde sinnsykt smerter.. i magen og ryggen, kom klomper i blodet, masse klumper..

Skrevet

kom smertene samtidig som blødningene eller tidligere? Skal man gå til legen eller pleier det å gå greit at kroppen fikser det selv? Gikk du til legen?

Skrevet

Jeg har hatt to SA. Den ene da jeg var 4+4 og den andre 6+1.

Da jeg mistet da jeg var 6+1 startet det med blødning, men berre litt. Jeg hadde i begynnelsen ingen smertre. Men da natta kom hadde jeg allerede begynnt å blø mer, jeg fikk enorme smarter å måtte stå opp for å ta ibux, blodet fosset. Da jeg stod opp om morgenen så jeg Noe som kan ligne på morkake og diverse. Jeg fortsatte å blø i 3 uker før det var over. Graviditetstesten var negativ etter 2 uker

Denne gangen mistet jeg da jeg var 4+4, er 2 dager siden. Jeg tok en graviditetstest som viste en mye svakere strek enn tidligere.Hele dagen gikk og ingen blødning, helt til natta kom. Da startet bldøningen, hadde ingen smerter. På natten begynnte jeg å blø enda mer, og om morgenen hadde jeg smerter i tillegg. Jeg har blødd mye nå, men merker at det begynner å avta. Så jeg regner ikke med å blø i 3 uker slik som sist. Men da hadde jeg utskrapning, det har jeg foreløbig ikkek hartt denne gangen. Skal ha ultralyd om en til to uker for å se om det er nødvendig

Skrevet

Du fikk positiv grav test så du viste det var SA, men når det er så tidlig, må man virkelig til legen da?blir så usikker på hva man bør gjøre eller ikke gjøre. Skader jo ikke å gå til legen men vil ikke lage for mye styr rundt det. Noen som ikke har gått til legen ved tidlig SA?

Skrevet

Jeg var gravid frem til 4 dager over IKM. Jeg spurte en kontor dame ved legekontoret, hun sa jeg kunne komme inn. Men jeg hadde ikke ringt dersom jeg mistet IKM dagen eller dagen etter, for da tenker jeg som så at den fikk ikke festet seg skikkelig

Skrevet

oki, så jeg må ikke gå. Vil liksom at kroppen kal fikse det selv. Er det sånn at det kan bli liggende rester og at dette ikke er bra om SA er senere?

Skrevet

Jeg tror ikke sannsynligheten for det er så stor når det er så tidlig

Skrevet

Tusen takk for svar. Er litt grønn på dette området. Håper det går bra for deg snart og at spira sitter etter hvert!

Skrevet

Ja, det håper jeg osgå. dersom du vil så kan du besøke hjemmesiden min, adressen ligger på profilen min, men jeg kan skrive den her også:

www.lulla-dagbok.piczo.com

Skrevet

oj hva du har opplevd. Håper virkelig du får det til igjen! lykke til. Har feber nå jeg så skal legge meg nedpå litt...håper ikke det har noe med SA å gjøre.

Skrevet

Ja, du kan si den sånn, vi har vel alle hver våre ting. Hvis du har feber hadde jeg nok ring i morgen hadde jeg vert deg, berre for å få det sjekket

Skrevet

Jeg har mistet 4 ganger, alle ganger foer uke 5 er omme, altsaa foer hjertet slaar. 3 av dem er kategorisert som MA, og utskr. maatte til. Den siste var en EXU i uke 4, bloedde i to etapper paa til sammen 5,5 uker og til slutt siste rest ut i bukhulen. Trenger verden utskr. eller operasjon paa den siste (glad for det).

Det er altsaa ganske individuelt og det kan vaere fint aa gaa til legen og faa henvisning til UL, saa er man sikker. Den andre MA min gikk jeg ikke til legen med, men etter noe jeg trodde var en slags influensa i en uke, gikk jeg til legen. Han spurte stille om jeg hadde anledning til aa stikke opp paa Ullevaal umiddelbart. Gikk fint det, men det har faatt meg til aa reagere litt raskere naar det er noe. Akkurat for meg saa kommer ikke alt ut dersom jeg mister.

Har en straalende super datter paa 3 aar og er helt ferdig med mine spirer mistet, bare for aa ikke gjoere denne historien altfor trist. Kvalifiserer ikke til noe utredning, grunnet at jeg ikke har hatt 3 etter hverandre, at ingen av de mistet har kommet over uke 5, at jeg veldig lett blir gravid og at jeg har et friskt barn etter et normalt og sunnt svangerskap. Saa.....saann er det... =o)

Jeg er mer fan av aa ta en liten tur til legen, enn aa haape at man er saa heldig at man har en kropp som - som regel ordner opp selv. Better safe than sorry sier jeg da, men jeg er selv ikke rask til legen normalt. Angaaende aa proeve aa bli gravid, har jeg som sagt blitt nooooe raskere i avtrekkeren etterhvert.

Lykke til hva enn du velger!

Skrevet

Takk! Har fortsatt feber så jeg ringer nok til legen i morgen for sikkerhets skyld. Sant at det er bedre å være safe en sorry! Du er heldig som har en flott datter da, så får du ha lykke til med videre prøving og håper at spiren sitter lenger enn 5 uker neste gang!

Skrevet

Jada, og takk for det. Vi er optimister. Jeg har ikke engeng definert meg som "en som mister mye" siden legen har noen forklaringer paa to av dem og kaller de andre to ren og skjaer uflaks. Dessuten saa er jeg heller ikke av typen som soerger over et mistet barn naar jeg mister (med ALL respekt for de som gjoer det!! Absolutt...) Jeg har mer soerget en stund over noe som ikke ble noe av. Den foerste sved litt mer, men den siste var nesten bare irriterende. Merkelig hvordan man endres gjennom den type erfaring. Det er helt klart at aa ha et barn gjoer meg til optimist. Jeg hadde nok ogsaa soerget over et mistet barn dersom jeg hadde mistet senere i svangerskapene.

Vel, lykke til med legebesoek, det hoeres lurt ut i ditt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...