Gå til innhold

Historien om min fordømte familie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

At jeg aldri slutter å bli skuffet og lei meg fatter jeg ikke. Jeg må slutte å tro det beste om folk.

Som flere vet så er det mye styr med min familie. mamma har problemer med flaska, stefaren min har fått seg ny dame som vender han mot meg etter mange års vennkap selv etter bruddet med mamma, min søster på 19 år lover ting og driter i det flere ganger. Ja dette er litt av hva som foregår i min familie.

På fredag skulle jeg og min yngste søster i møte med sykehuset pga traumatisk fødselsopplevelse forrige gang, (hun skal være med på fødselen denne gangen derfor hun skulle være med på møtet) så snakker jeg med min andre søster kvelden før møtet for å avtale akkurat tidspunkt for avlevering av min sønn som hun hadde lovet å passe... nei da skulle hun til frisøren AKKURAT når møtet var. Enden på den visa var jo at jeg tok møtet alene og den andre søsteren min passet sønnen imens. (hun hadde kommet helt ifra drammen til lillehammer bare for å være med meg på møtet)

Idag får jeg beskjed om at mamma plutselig skal ha igjen bilen 1 mnd før avtalt. (vi har den sommerhalvåret fordi hun kjører bare mc) Nå har vi en uke på oss å skaffe nye dekk til bilen vi prøver å få eugodkjent,men trodde vi hadde over 1 mnd igjen på å skaffe penger.

Så har min 19 årige lillesøster og hennes sambo klart å kastet de gamle dekkene med felger som de skulle oppbevar for oss.

Står nå uten bil snart, uten felger,uten dekk, uten penger.

Jeg knakk sammen isted og bare gråt.. nå har det vært så mye i det siste at jeg vet ikke hva jeg gjør. Alt går imot oss,jeg fatter ikke hvorfor ingen kan gi oss et lysglimt for en gangs skyld. Alltid er det oss ting skal gå på.

jaja takk for at du leste, jeg måtte få ut min frustrasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff så trasig da:( ikke særlig gøy når man ikke kan stole på sin egen familie lissom....

men hva skjer med hans familie? kan ikke de hjelpe noe??

Skrevet

Uff, fælt når mange ting hoper seg opp på den måten.

Kan desverre ikke gi deg noe bedre råd enn: Slutt å forvent ting fra de av familiemedlemmene som bare skuffer deg igjen og igjen.

Ha for all del kontakt og vær hyggelig, men ikke involver de i praktiske ting som har betydning for ditt liv. Da unngår du at de skuffer deg og du slipper å bli så fryktelig lei deg.

Også kan du jo glede deg over at du snart skal starte en ny familie. Med en samboer og et barn som elsker deg og som du elsker tilbake. Pappaen min kom fra en dysfunksjonell familie (far som drakk og slo osv.), men han har vært verdens mest fantastiske, omsorgsfulle og herlige pappa.

Ønsker deg og den lille kjernefamilien din alt godt!

Store trøsteklemmer

Skrevet

Joda de stiller opp masse... men jeg sliter virkelig med dette her.. føler at familien min er...borte. har det vanskelig nå psykisk,men folk rundt oss aner ingenting fordi jeg holder alt inne i meg selv.. men når har det vært flere ganger på kort tid at jeg har knekt fullstendig sammen i armene til gubben. stakkar,han vet ikke hva han skal si eller gjøre.

Skrevet

huff, det høres ut som du er i en slitsom situasjon ja... skjønner godt at du blir lei og frustrert, det er ikke hyggelig å ikke kunne stole på de nærmeste. Men du virker som ei tøff jente og jeg er sikker på at du finner en løsning på dette!! Fatt mot og ikke la andre knekke deg! kos deg denne siste tiden med magen og lykke til!!

klem:)

Skrevet

takk jenter. det samme sier min yngste søster.. at jeg må slutte å tro at de ikke skuffer denne gangen, hver gang. Men er vanskelig for meg.. er bare sånn av person at jeg tenker at de gjør ikke sånn igjen, eller at de stiller opp for eg. sannheten er jo at jeg har kun min yngste søster som blir 18 år snart.. hun er den eneste som ikke skuffer og sårer meg gang på gang på gang.

Ja jeg prøver å glede meg over at min egen lille mini familie vokser og at lillebror snart kommer.. men når man har psykiske problemer slik som jeg følerjeg har med familien.. så er det vanskelig å sette pris på de tingene i livet jeg burde sette pris på... venter bare på hva som skjer rundt nestesving hele tiden. slitsomt. men skal virkelig prøve.

Jeg har funnet løsning på dekk/felg problemet.. resultatet er at de 6000 jeg fikk igjen på skatten som jeg skulle betale helt nødvendige regninger med... de går med på å kjøpe dekk,felger og få eu-godkjent ilen og registrert den. regningene får bare gå videre til inkasso, for jeg får ikke gjort mer med det nå.

Skrevet

Uffda, dette var trist. Men hadde ikke mannen din fått seg fast jobb nå nylig? da vanker det jo litt hjelp der om ikke lenge. Ellers får du vel støtte fra jobb? Eller evt engangsstønad.

Akkurat dette med familien høres jo veldig vanskelig ut. Vet ikke hva annet jeg skal gjøre enn å håpe det ordner seg for deg:)

Skrevet

joda økonomien er på vei opp.. det er ikke det jeg føler er verst.. det er nemmelig det faktum at familien min ikke bryr seg om andre og gir meg hele tiden nye sjokk. nå må jeg bare prøve å ikke tro på dem lengre... jeg må kun fokusere på min egen mini familie, det er dem som teller.

Skrevet

Har heller ikke noe godt forhold til min familie. Ikke greit å bli sviktet av sine egne. Du er ikke alene. Klem!

Skrevet

Uffda....men hvorfor må dere betale for alt dette med bilen om det ikke er deres bil? Og hvorfor ikke kreve søsteren din og samboeren for nye dekk og felger da det var de som kastet disse? Vet ikke om det er en logisk løsning altså, men jeg blir bare så oppgitt når det så tydelig blir urettferdig - at du skal måtte dekke de utgiftene med skattepengene dine som skulle gå til regninger. Uansett, ville tatt kontakt med kreditorene dine og bedt om utsettelse på de regningene som forfaller om det er mulig, så slipper du å betale så mye ekstra på toppen av det hele...nei, uff - vet ikke hva jeg skal si...må være fælt når ens egen familie holder på sånn...stor strøsteklem fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...