Fluffymum Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 trenger noen råd og tips nå.. Mannen kommer fra sør-trøndelag, har veldig lyst å flytte "hjem" igjen. Vi har nå bodd her på vestlandet i 5 år, og han har ikke brydd seg mye om å få venner, går aldri ut med jobben, har ikke noen fritidsaktiviteter... Vi flyttet grunnet skolen hans. Jeg har fått meg venner her, vi har en sønn på 14 måneder og vi har barselgruppen, noen venner har jeg møtt gjennom dib osv, pluss at jeg har mange venner gjennom jobben. Vi har ingen familie her, savner veldig å ha noen til å passe på sønnen og føler mer og mer at det ikke lenger passer oss å reise langt for å besøke familien med en liten tass i bilen. Det hadde også vært veldig fint for sønnen å vokse opp litt nærmre besteforeldre osv.. Jeg har ikke stort til familie egentlig, og føler ikke for å flytte til hjemplassen min. Men det føles så stort og på en måte gi opp alt jeg har her, alle venner, vi har kjempefint hus, jobb, men samtidlig vet jeg at dette ikke er en permanent løsning. Vi kan ikke bli her og reise bort en masse tid hver eneste ferie og fridager. Har ikke en veldig god følelse av feks Trondheim, er det ikke bestandig dårlig vær? Hvordan er folk flest der? Er det lett å få kontakt? Finnes det fine områder å bo med barn litt utenfor? Hvordan er det med jobb? Hvis man tenker på å skaffe flere barn, hvordan er det med fødeplasser, barnehageplasser? Kom med råd, litt trønderreklame kansje:) har kansje litt trønderskrekk... hilsen
sveis Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Sykehuset i Orkdal har hvertfall fin fødeavdeling (1/2 time fra trh). Anbefales. Vet ikke hvordan det er å føde i Trondheim, men det er en fin by både å bo i og i nærheten av. Er ikke noe værre vær der enn på vestlandet. Trøndere er stort sett trivelige folk (er ikke det jeg altså).
sveis Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 hehe.. ble litt rart det siste der.. dvs. jeg er trivelig (tror jeg), men ikke trønder...
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Er selv fra vestlandet og bor sammen med min sør-trønder i Trondheim på 11 året. Går veldig bra det :-) Krever alltid litt innsats å bli kjent med nye mennesker, men med små barn og trivelige trøndere skal det nok gå bra :-)
mayaya Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Hei! I Trondheim er det godt å bo! Det er tilnærmet full barnehagedekning, og på sykehuset får alle enerom etter fødsel :-) Etter det jeg har hørt har vi betydelig bedre vær enn mange sørover for tiden, så det er ikke noe å tenke over. Vi har bylivets gleder, samt småstadens fordeler. Bydelene er ikke større enn at man får kontakt, helsestasjonen har barselgrupper her også. Hvis det er noe speiselt du lurer på, hiv deg over meg :-p Er det Trondheim som er aktuelt, eller? Kjenner mye av fylket, jeg altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå