År og dag Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Har 4 uker igjen å jobbe, og teller dager og timer til svangerskapspermisjonen. Føler meg sliten. Noen andre som har det på samme måten, kanskje vi kan holde oppe motet?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 jeg har fire uker til termin. Men har bare to dager igjen å jobbe før jeg går ut i permisjon. gleder meg og det har vært litt tøffe uker i det siste, men alt har jo godt bra:-) stå på tiden kommer til å fly avgårde skal du se
Raych Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har 3 uker igjen å jobbe før jeg skal ut i permisjon. Ser for meg at ukene går kjempefort jeg:) Helt utrolig at det er bare 6 uker igjen:)!! Jeg holder på med så mye hele dagen at jeg rekker ikke å "sitte og vente" på at fødselen skal starte. Prøver å holde meg i aktivitet slik at tiden går raskere:)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Om du er i 7. måned og er veldig sliten, kan du kanskje høre med legen din om det kan hjelpe med delvis sykemelding? Du trenger ikke være "døende" for å få det. Holder som regel at du f.eks er utslitt/sover dårlig. Skal ikke slite deg ut så sent i svangerskapet, det øker sjansen for bekkenløsning og ikke minst tidlig fødsel! Selv har jeg jobbet 60 prosent (3 dager i uka). Nå er jeg nede i 40 prosent (2 dager i uka), og kjenner det er deilig å ha litt overskudd i hverdagen. Bedre for arbeidsgiver å få inn en sprek og motivert vikar enn å ha en sliten gravid hengende rundt. Også jobber du jo bedre de dagene du er der når du faktisk er uthvilt!
År og dag Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2007 Har selvfølgelig vurdert det, men jeg er jo utvilsomt frisk, bare sliten. Når jeg ikke er syk er det vanskelig for meg å ta sykemelding, føler at jeg snylter, liksom. Noen dager er verre, andre dager bedre. Så det går nok bra, føler jeg gjør en god jobb, men at jeg har lite energi til husarbeid, sosialt liv, trim etc.
År og dag Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2007 Heldiggris!!! Men det blir min tur snart, takk og pris. Trives veldig godt på jobb, myke kynnere hvis det blir stress, men arbeidsgiver har faktisk tilrettelagt noe. Så jeg er motivert til å jobbe ut tiden, men er sliten, veldig sliten enkelte dager, sover hele ettermiddagen og våkner mot kvelden, sånn som nå. He, he.
År og dag Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2007 Ehhh, mye kynnere, mener jeg, He, he.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Jeg følte også samme måte som deg, men som sagt: du må ikke være døende for å jobbe redusert på slutten av svangerskapet. Da jeg strittet i mot sykemelding (svangerskap er jo ikke en sykdom!) sa legen min at alle svangerskapsplager ble verre av at en var sliten, pluss at det som sagt øker sjansen for prematur fødsel. Men hvis du er motivert for å jobbe 100 prosent, er det jo bare å stå på nå mens du kan. 1 år til du får sjansen neste gang ;-)
Kosel Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 hadde siste dagen min på torsdag. jeg har jobbet godt over 100% frem til 7mnd før jeg "trappet ned" til 100%. Har vært heldig å være frisk og rask hele svangerskapt så har derfor hatt muligheten til å jobbe litt ekstra for å tjene opp permisjonspenger. har hatt to fulle dager med permisjon nå... og jeg kjeder meg.. andre fridager jeg har hatt innimellom har bare vært avslappende og deilig, men nå merker jeg at jeg bare venter og venter på at noe skal skje.. hehe Lytt til kroppen din, føler du at du trenger å hvile så snakk med legen din. Viktig å samle litt krefter før fødselen og.
År og dag Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. juni 2007 Helt enig at det er deilig med fridager innimellom, men at det kan bli ganske kjedelig å være hjemme helt fram til fødselen. Og da blir det altfor god tid til venting, og ganske frustrerende hvis man går over terminen. Men det har vi ikke tenkt til, har vi vel? Jeg har bestilt fødsel ca 1 uke før termin, det hadde vært perfekt!!!!
Kosel Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 nei, det har vi ikke tenkt til:) både mamma, tante og mormor har født før tiden med første, og mitt svangerskap har vært ganske så likt deres, så da er det jo lov å håpe at jeg også føder litt før termin:)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 jeg har vært sykemeldt siden uke 12 (100%) pga bekkenløsning og fysisk tung jobb som ikke er mulig å tilrettelegge, pluss at svangerskapet har forverret sykdommer jeg har. jeg holder på å kjede meg ihjel, og syns det er forferdelig kjipt egentlig. gleder meg masse til babyen kommer så jeg har noe å gjøre på... nå er sambo sykemeldt så jeg har jo han hjemme, og de siste ukene har gått veldig fort. men han skal tilbake i jobb neste uke, og da blir det nok tilbake til det kjedelige gamle livet =( menmen, er bare 11 uker igjen nå... hehe... er sykemeldt frem til permisjon også så... huff, skulle ønske jeg hadde en jobb jeg kunne jobbe frem til permisjonen. hadde jeg hatt en kontorjobb eller noe kunne jeg ihvertfall sittet der uten at bekkenet hadde blitt for gale, men betonggolv og tunge løft (hele tiden, eneste jeg gjør på jobb) går nok ikke =(
Medusa80 Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 Hei. Jeg har vært 100% sm siste 2 ukene, nå har jeg 2 uker ferie og deretter 3 uker permisjon. Synes egentlig at det var et nederlag å bli sykemeldt, men nå er det egentlig bare deilig. Har en svært stressende jobb med null tilrettelegging av arbeidsoppgaver og var dønnsliten! Tiden flyr avgårde uansett synes jeg. Men stå på, jenter. Og lykke til i tiden fremover! :-)
Yoggy ; ) Skrevet 26. juni 2007 #14 Skrevet 26. juni 2007 Nej, jobbar inte...går i svangerskapspermision. jobbar i skipatruljen vinterstid t.o.m maj månad, og det blev allt for tungt fra ca uke.20-21 tror jag det var,,massa tunga lyft, skikøring m.m Så blev permisson fram till fødseln...De var faktiskt veldigt hjelpsamma på trygdekontoret,, Kan du inte be om en delvis svangerskaps permisson eller en sykemeldning...Man ska ju spara llite på krafterna sina, tro mig det trengs..jag har en tre åring sedan tidigare : )
elly belly Skrevet 26. juni 2007 #15 Skrevet 26. juni 2007 Jeg har 20 dager igjen på jobb (pluss resten av denne) og jeg teller også ned timer til permstart. Jeg jobber 100 % og det går veldig greit enda, men sliter litt med motivasjonen om morgenen. Men nå er det såpass få dager igjen og det blir små avbrekk med svangerskapskurs og flere jordmor besøk, så dette skal gå bra. Ønsker dere en fin siste periode som arbeidsaktive ;o)
mammat2goll Skrevet 26. juni 2007 #16 Skrevet 26. juni 2007 Kunne ønske jeg kunne jobbe, for da hadde dagene gått litt fortere. Men pga av att sjefen min er som han er kan ikke jeg jobbe. + att jeg har en go del kynnere.
camillah 2 små Skrevet 26. juni 2007 #17 Skrevet 26. juni 2007 Fire uker igjen på jobb! Så tar jeg meg en uke ferie før permisjonen... Det blir deilig, tenker jeg! Jeg har vært uforskamma frisk hele svangerskapet, kjenner bare litt i bekkenet, det gjør vondt, men ikke nok til at jeg vil sykemelde meg. Det hadde jeg heller ikke fått, kjenner jeg legen min rett. Han har noia for å skrive sykemeldinger, og SPESIELT for gravide. Han mener for eksempel det er helt normalt å svime av pga lavt blodtrykk når man er gravid. Sånt må man visst bare regne med! Men men. Som sagt er jeg ganske frisk, så jeg holder meg på jobb. Så går tida kanskje fortere fram til fødselen, også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå