Gå til innhold

Hun hater å ligge i vogna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla mi på 4 1/2 mnd hater å ligge i vogna, og har vært sånn siden hun var ganske nyfødt. Nå driver hun nesten med situps for å komme seg opp, men hun kan jo ikke få sitte enda så hun synes tydeligvis det er gørr kjedelig der nede. Hun skriker så man skulle tro jeg torturerte henne, og det ender alltid opp med at jeg plukker henne opp og lurer på om jeg nå gjorde noe dumt. Vi kan ikke gå så lange turer (ikke uten Babybjørn, men i den stortrives hun) og det er ikke snakk om at vi kan dra på shopping sammen. Om vi skal i butikken må jeg bare håpe at hun sover lenge nok til at jeg kan race igjennom butikken før hun våkner og det er på'n igjen. Og jeg som synes det er så koselig å gå lang tur med vogna :-/

Noen som har opplevd det samme og har noen tips til hva jeg kan gjøre? Må jeg bare belage meg på at det blir sånn til hun kan sitte og bruke sportsdelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he.. må le litt, jeg kunne ha skrevet det samme. Jeg har faktisk tatt ut bagen og bruker ryggen på det laveste hakket(ikke helt flatt men nesten). Trilleturene er en drøm og når hun sovner legger jeg henne flatt. Hun sitter jo ikke akkurat, så jeg kan ikke se noe galt i det.

Skrevet

Samme "problem" her... Maja er bare tre mnd, og synes ikke bagen er spesielt festlig lenger... Uff, er lenge til vi kan bytte :-S

Skrevet

Hei Sanasol!

Åhh som jeg kjenner meg igjen:) Hvis vi skal gå og handle osv må han sovne først også kan jeg løfte han i vogna. Da sovner han, men hvis han er våken er det skikkelig krise akkurat som din datter=)

Jeg vil egentlig ikke plukke han opp,vil ikke at han skal bli vandt til at jeg plukker han opp hver gang han skriker. Men jeg har dessverre ikke noe valg.

Jeg er også kjempeglad i å gå laaaange turer med vogna, vil gjerne ha tips jeg også.

Forresten så ble han 3 mnd igår.

Skrevet

Jeg dytter litt for oss fortvilte mødre med vognhatende barn :-)

Noen med tips til oss?

Skrevet

Vi har samme problem med vår jente på 7 uker. Eller hun kan ligge der i våken tilstand noen ganger, men hun sovner ikke i den. Og hvis jeg legger henne ned sovende våkner hun så lett av lyder, humper og raper (hun sliter litt med luft). Og hvis hun oppdager at hun er i vognen er det ikke snakk om å sovne igjen.

Så her har vi nesten gitt opp, bruker helst bare sjal eller mei tai. Da er det nesten ikke grining, ikke en gang når det nærmer seg mat tid. Også kan det bråke som bare det uten at hun våkner, og hvis hun våkner av rap eller noe sovner hun igjen med en gang. Men vi har bare nesten gitt opp da, for jeg liker så godt vognen hihi, så vil jo liksom bruke den. Men blir bare ekstra arbeid, hvis ikke hun var veldig trøtt og sover uvanlig tungt da.

Skrevet

Og dessuten kommer rapene opp i sjalet ;-). Så sjal er supert! Bare synd jeg liker så godt den dyre oth vognen.

Skrevet

Jeg har byttet til sportsvogndelen på min vogn. Min sønn er 4 mnd gammel, og jeg har akkurat byttet. Han ser litt liten ut i vogna, men er betydelig roligere. En stund før jeg byttet måtte jeg sette han opp når jeg var i butikker og slikt, støttet han godt opp med dyna rundt seg slik at han fikk se. Så jeg føler jeg ikke hadde noe annet valg enn å bytte... Også har jeg med koseklut og bitering når jeg er ute å går. Men han blit litt lei noen ganger likevel, dersom turen blir litt for lang, og han ikke vil sove....

Skrevet

dytter, flere tips??

Skrevet

Min første var også sånn. Vogna mi er sånn at jeg kan ta vekk kalesjen helt (ikke bare legge den ned). Jeg la da datteren min på magen i softbagen og hun kikket ut over kanten på bagen og storkoste seg. Fornøyd baby og god trim for henne samtidig. :)

Skrevet

Bytt til sportsdel og bruk det nederste hakket ;) Jeg brukte reisetrille på gutten fra han var 2 mnd pga vi var i spania. (la han oppå dyna slik at han lå lunt og godt) Var litt overgang og komme hjem og legge han i bagen, men han godtar det faktisk fordi han sover så godt i vogna, men jeg bygger han litt opp når han er våken, for han MÅ se hva som foregår;);) men problemet hos oss er at han snart har vokst utav bagen......

Skrevet

jenta mi på nesten 5 mnd nekter og ligge i vogna hun og..enten SKAL hun ligge på magen uansett hvor mange ganger jeg snur hun over på ryggen så snur hen seg tilbake på magen med en gang..jeg har begynt og legge dyna bak ryggen hennes så hun kommer opp hu er veldig tidlig ute og sitter selv hvis jeg setter henne opp.hun blir iallefall roligere når jeg setter henne opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...