Gå til innhold

Dere som har tatt keisersnitt, kan dere se hit litt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morra er det nøyaktig 5år siden jeg tok haste ks og 5år etter er jeg fortsatt plaga med det snittet:(((

Jeg vasker meg daglig, gjerne flere ganger om dagen pga det blir så tett der snittet er, men fordi om hvor mye jeg vasker meg der så KLØR jeg. Holder på og bli gal, klør meg til blods flere ganger, er så ille at sambo må holde hendene mine borte...:((

Jeg har snakka med legen min maaaange ganger, han sier bare : Smør med den og den salva, men hjelper ikke:((((

Flere som har det sånn?? Etter såå mange år? Noe jeg kan gjør med det?

Burde jeg snakke med jordmor om dette?

Jeg er helt ill rød der nå etter og ha klødd meg, kan ikke klø er nå for da vil jeg begynne og blø:(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare 2 og et halvt år siden jeg tok katastrofesnitt første gangen.

Jeg sliter med det samme, men samtidig så er det ganske følelsesløst og ømt der.

Så hvis det begynner å klø så skal det ikke mye til før det blir vondt.

Ser på nicket ditt at det står 22.12.07, vil det si at du er gravid igjen?

Det kan være det som også setter litt fart i kløingen i og med at det strekker seg.

Husker det var ekstra ille da magen begynte å vokse med nr 2.

Hvis det er termin som er 22.12 så er det en fin dato :o)

Min jente er født 22.12.04 :o)

Skrevet

Har du løshud på magen slik at arret blir klamt eller fuktig?

Det skulle jo ikke være nødvendig å vaske arret mange ganger om dagen.

Kan det hende at det er pga vaskingen at arret blir irritert?

Hvis ikke kan du feks prøve en soppsalve.

Om ikke det blir bedre må du få legen til og søke deg til hudspesialist feks.

Skrevet

Dette er iallefall ikke sånn som det skal være. Den legen din hørtes litt merkelig ut synes jeg. Jeg tok også haste ks, det er nå snart tre år siden. Det tok ikke mange månedene før såret var grodd helt fint. Har ikke hatt noen problemer etter det, klør bare litt av og til, men veeldig sjelden. Kanskje en gang i mnd eller noe, men da bare for et minutt eller noe slikt.

Har ikke noen gode råd, annet enn at jeg ville prøvd å snakke med en annen lege kanskje?

Skrevet

Unnskyld, men fader ta! Jeg er 5 mnd på vei etter hastesnitt for 9 mnd siden...., og jeg ser jeg kan vente meg flere plager med såret :( BLÆ!!!

Skrevet

Jepp jeg er gravid med nr 3:))

Denne kløingen har holdt på med i 5år, men legen vil jo ikke ta meg på alvor og ikke får jeg bytta lege da det er fullt her:((((

Skrevet

tok keisersnitt for 20 mnd siden og har ikke lagt merke til at der klør i etterkant.. men om det er mye løs hud og det gnisser så kan nok huden bli irritert.. håper du finner en løsning på det :)

Skrevet

Jeg hadde planlagt ks for 20 mnd siden og aldri hatt problemer med arret. Syntes ikke det var noe særlig pent, men den siste tiden er det blitt veldig lyst og tynt.

Klødde aldri. Må være slitsomt det.

Skrevet

Jeg hadde katastrofekeisersnitt for 3 mnd siden, og har ikke noen plager med det...

Skrevet

Prøv med soppsalve! Den gjør i alle fall ikke noe galt!

Jeg klødde no' helt jæ.... før KS, jeg. Hadde alvorlig svangerskapskløe, men fikk soppinfeksjon de luxe i tillegg! Nedover bena! Tror du jeg klødde eller? Var så ille at jeg ble lagt inn på sykehuset til slutt... Da hadde jeg vel sovet 6-7 timer i løpet av 3 uker, tror jeg. Jeg gjorde bare grein... Fy f, for noen smerter! Med sovemedisin, smertestillende og soppsalve, så ble jeg et nytt og bedre menneske i løpet av tre dager/netter...

I ettertid har jeg ikke hatt kløeproblemer i arret, men har fukt-problemer, og når det blir rødt, må jeg rense og tørke. Er faktisk ikke helt uvanlig at jeg har et papir el.l liggende i "valken" sånn over natta..... Delikat? Ja, veldig.......... Æsj.

Prøv med soppsalve, du!

Skrevet

ja, ellersså kan det være nervene som vokser sammen.

legen sa til meg at det kan klø i mange år for nervene vokser bare 1 mm i året (ca).

det er også vanlig å være nummen der resten av livet, eller i en del år.

Men det hjelper jo ikke deg når det klør selvfølgelig.. :-)

jeg klør jeg å.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...