winneboo Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Hva er det man skriver i en slik klage, å bør den være skrevet på data? Forresten hvordan gjør man det når siste frist for å sende inn vitnemål er 1 juli, å jeg sender inn klagen imorra, da rekker jeg vel ikke å få et nytt svar før 1 juli??
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Finnes sikkert et skjema å fylle ut. Ta kontakt med skolen eller sjekk nettet deres.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Det er vanligvis et skjema som må fylles ut. Trenger ikke oppgi grunn for klagen, tror jeg. Men det er viktig å være klar over at en klage kan slå begge veier, da! Har du en ståkarakter du er misfornøyd med, så kan du faktisk risikere å bli satt ned... Klagde på en D en gang, og endte opp med D, men hadde det vært en E, så hadde jeg ikke turt å klage, i redsel for å stryke... Har du fått stryk, så klag! Klag! Da har du jo ingenting å tape! Ring opptakskontoret og forklar situasjonen om at du klager, så får du helt sikkert utsettelse på innsendingsfristen!
winneboo Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2007 Jeg strøyk ja, så derfor vil jeg klage. Har jo ingenting å tape. Skrev fire sider så føler at jeg fortjente å stå for mye av det jeg skrev var riktig(trodde jeg da) Fikk lest meg fram til at jeg måtte sende en klage til den skolen jeg tok eksamen på(jeg er privatist) å så skulle de fylle ut et skjema for meg å sende videre. Så måtte jeg si fra til samorda opptak at jeg hadda klaget på karakteren å så be om å få sendt vitnemålet innen 13 juli. Høres dette riktig ut eller?
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Hvorfor skal du klage når du har gjort det dårlig egentlig? Det er jo din egen feil?!
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Høres riktig ut! Og du: Selvfølgelig skal du klage! Ei venninne av meg strøyk, klaga og endte opp med en D. Grei betaling for en liten klage, det. :-)
modnas Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Lønner seg å be om begrunnelse fra faglærer. Det har du krav på. Da vet du litt hvor landet ligger... Men for all del klag! Men på høgskolen hos oss er det sånn at det koster 500 kr å klage. Hvis du blir satt opp, får du igjen pengene. Men hvis karakteren er uendret, eller du går ned (uaktuellt for deg....) får du ikke pengene tilbake...
winneboo Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. juni 2007 Hadde ikke noe lærer i faget, gikk opp som privatist.
modnas Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Da er det sensor som skal gi begrunnelse.... Det er et krav at dersom du krever begrunnelse skal du få det
winneboo Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2007 Hadde vært greit å få det ja. fransken min er ikke akkurat perfekt, men følte jeg fortjente mer enn en strykkarakter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå