Gå til innhold

Smerter i beinet.. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått smerter i det ene benet. Er midt på leggen bak. VET jeg ikke har slått meg, Kjennes ut som et skikkelig kraftig blåmerke, men er bare litt blått. gjør ekstremt vondt å ta på, og merker det når jeg går. må nevne at jeg er overvektig, om det har noe å si, men jeg ble litt nervøs... uvanlig sted å slå seg på, og hadde jeg slått meg der, hadde jeg merka det, for det er vondt der.

noen som vet? er 15 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Muligens en åreknute på vei..? :) Er ikke alltid de ligger godt synlige utenpå... De kan være temmelig vonde!

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men du bør også være obs på blodpropp.... disse er vanligså å få i leggene, og man er mer disponert under en graviditet, spesiellt dersom man er overvektig.

Symptomer på blodpropp i leggen er smerte, tyngdefornemmelse, rødhet og at leggen hovner opp og er varm. Du trenger selvfølgelig ikke å få alle disse symptomene!!

Som sagt er det sikkert ikke blodpropp, men dersom du bare blir verre og leggen i tillegg begynner å hovne opp ville jeg tatt en tur til legen å fått sjekket det opp for sikkerhets skyld!

Ellers kan det jo være som sagt over her at det er en åreknute på vei, eller at du har slått inni noe uten å merke det og fått et "dypt" blåmerke... disse begynner gjerne å gjøre vondt før man blir særlig blå, også kommer de til syne først mange dager etter at man har slått seg.

Håper dete var til litt hjelp, og som sagt ikke skremte deg!

Hilsen sykepleier

Skrevet

i dag har det blitt enda blåere på leggen, og muligens en anelse hovent, men er ikke så synlig liksom. har enda veldig blåmerke fornemmelse,men det er ikke varmt på området. hvis ikke det er bedre i morgen må jeg ta kontakt med legen tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...