Gå til innhold

Hvor ofte og hvor lenge legger dere babyene på magen?


Tommage♀♂

Anbefalte innlegg

Jeg glemmer det jeg rett og slett... Legger ham på magen et par ganger for dagen bare, og da får han ligge til han begynner å sutre.

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja - jeg glemte det helt en stund. Fikk skikkelig dårlig samvittighet og begynte å gjøre det masse for en ukes tid siden (hver gang vi skiftet bleie og hver gang hun våknet). Hun hatet det og begynte å grine med en gang. Men så plutselig for et par dager siden løftet hun seg skikkelig opp i 45 graders vinkel og holdt hodet oppe. Nå virker det som hun elsker det - titter glad og fornøyd rundt i rommet i flere minutter av gangen. Vi har også prøvd å sette et speil foran henne og da smiler og snakker hun til seg selv. Kjempekoselig :) Hun er snart 11 uker gammel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten min elsker å ligge på magen han, og det har han gjort siden han ble født. ;) Det gjør det ganske enkelt for meg å huske på det. Så når han ligger alene ligger han somregel på magen. Problemet er at han liker å sove på magen og.. Går greit så lenge han ikke klarer å snu seg rundt selv, men det er nok ikke lenge før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemmer det helt ut. hvis vi legger han på magen så legger han hode ned og begynner å sutte på hånden. han vil ikke lufte opp hode.

men ligger han på magen våres... så reiser han hode opp for å se seg rundt.

 

jeg kjenner at vi må bli flinkere til det, men han blir jo så sinte...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også glemt det litt, har måtte minne meg på det men det er jo ikke alltid det passer, husket på det når han nettopp hadde spist eller når han var trøtt og grinete. Så var vi hos fysio grunnet favorittside og hun ga bra tips som var å alltid legge ham på magen når jeg skulle legge ham ned. Enten jeg skulle stelle ham, ligge på leketeppe osv. Det går fremdeles kort tid før han griner men i det siste ser jeg at han har blitt flinkere til å holde hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas liker å sove på magen. Så på dagen ligger han på magen oppå lammskinnet i lekegrinda og sover. Men han løfter ikke noe særlig på hodet ellers når han ligger der. Men han snur hodet frem og tilbake da så litt trening blir det jo..

Men ligger han på fanget vårt så løfter han hodet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marius ligger på magen og trener mellom 5-15 min hver dag!

Blitt super sterk! Helsesøster og legen var imponert i går på 6ukers kontrollen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...