Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 i morgen skal jeg på sykehuset, kanskje settes i gang, pga høyt blodtrykk, ødem og eggehvite i urinen. noen som har vert gjennom igangsettelse før, som vil fortelle meg litt om hva som skal skje!?
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Ja jeg ble satt i gang pga vannet gikk, og ingen rier kom. Jeg ble sjekka oppi der for å se hvor moden jeg var - rett og slett ikke moden i det hele tatt. Fikk pille i skjeden, det var veldig vondt, visstnok pga nettopp at jeg ikke var moden, fikk ny pille etter 6 timer (har blitt fortalt på sykehuset at det bare er 4 timer nå), du får alså ny pille et visst antall ganger etter så mange timer til riene kommer. Riene var ikke effektive, derfor fikk jeg epidural og så drypp. Da skulle jeg få masse vonde rier og fødselen skulle starte. Det gjorde den ikke og da ville de ta ks på meg. Men jeg ville prøve akupunktur først og fikk det. Da var bebissen plutselig ute på under 3 timer. Ellers hadde de tatt av epidural og drypp og tatt ks.
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Ja,jeg ble igangsatt forrige gang pga svangerskapsforgiftning. Blir litt kort fortalt,men: Først fikk jeg sånn modningspille opp i skjeden,måtte ligge en time etter den. Avventet noen timer tilfelle noe skulle skje,men neida. Fikk da ny pille,men det hjalp ikke,så enda en ny etter det igjen. Men da innså dem at det ikke hjalp. Etter litt stripping og tøying osv. fikk jeg til slutt drypp som skulle sette igang! Begynte først med en liten dose så økte di etter hvert som riene ble stabile. Hardere og hardere og mer og mer drypp. Til slutt bar det inn på fødestuen. Spør gjerne hvis det er ting du lurer på. Er så vanskelig og skrive nøyaktig uten spørsmål
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Jeg ble satt igang sist. Fikk to slike piller oppi skjeden på kvelden.. 21-22 tiden..(kan ikke huske noen smerte ved å få dem) Fikk beskjed om at det kunne ta inntill 2 døgn før noe skjedde, men de regnet med utpå dagen, dagen etter. Men halv to den natten gikk vannet. Jeg hadde 3 cm åpning. Ikke noe rier.. Eller veldig svake i tilfelle. De satte noe greier på hodet til babyen for å sjekke pulsen eller noe slikt, og den sank og derfor endte det med haste ks og litt over en time senere var gutten min født. Jeg var da kun kommet til uke 35 og ikke moden i utgangspunktet og da er det vanskeligere å få til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå