M by M Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Hva tenker dere om å ha venninner med barn på alder med deres egne barn som er i begynnelsen av 20-åra? Jeg er litt frustrert om dagen fordi jeg har veldig få venninner med barn fordi jeg er 22 år og få på min alder har barn og de jeg kjenner med barn har jeg rett og slett ikke lyst til å omgås, bortsett fra en som vi ser innimellom men hun er opptatt med sitt og jeg med mitt. Også har jeg en nær venninne med barn men hun bor langt unna oss. Jeg prøver innimellom å ta kontakt med andre mammaer på lekeplasser eller andre steder det er naturlig å ta en prat, men er aldri noen som tar det noe vidre. De fleste som er potensielle venner med barn er noen år eldre enn meg og det virker som de syns det er litt rart å være venn med ei som er yngre enn seg selv... Jeg vet ikke jeg. Hva tror dere? Jeg har en god venninne med en datter på alder med min og hun selv er 31, men hun bor også langt unna nå desverre. Savner henne og ungen veldig. Men men....
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har gjerne venner som er yngre enn meg. Fint hvis vi har litt annet til felles enn at vi har like gamle barn.
Gjest ->>- Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Jeg synes alder er uhyre uinteressant som kriterium for hvem jeg kan omgås. Om jeg skal generalisere har jeg møtt flere teite førstegangsmødre tidlig i tyveåra enn seint, men det er da nok av nolduser i begge grupper.
lilja70 Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 He he, nolduser. Det har jeg kun sett i Harry Potter siden... jeg var ung;-) -Forøvrig enig. Alder er ingenting. Fellesskap og humor er alt.
Stratos med 3 barn Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har ofte mer til felles med de som er yngre enn meg jeg da. Mange på min alder er litt der at "livet er slutt" og er virkelig vanskelige å få ut av sofaen innimellom, så meg hadde det ikke vært imot med en yngre venninne! Hvor bor du da?
Cat.68 Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 netopp for meg har ikke alderen den ringeste betydning så lenge kjemien er riktig og at jeg føler vi er på bølgelengde.
M by M Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2007 Godt å høre, for slik tenker jeg selv også. Må vel innrømme at jeg syns det er veldig hyggelig med venner som er litt eldre enn meg og i et etablert familieliv men som likvell er litt sporty. Så om noen av dere her bor i sandefjord, så er jeg helt klar for lunsj/trilletur/sykkeltur/rødvin osv osv....Har også en veldig hyggelig samboer :-) Datteren min er 2 år...uff...det her ble nesten en kontaktannonse det ;-)
Stratos med 3 barn Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Det var dumt! Jeg bor nord for oslo jeg da, om ikke kunne vi slått oss sammen Koselig med litt kontaktannonse da, men kranglesiden burde jo ikke være rette siden egentlig....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 jeg er ikke så gamel selv. 22 år. men nesten alle vennenne jeg har er over 30. vet ikke hvorfor bare blitt sånn. hm... jeg føler vel egentlig ikke at det er så vanskelig og komme i kontakt med folk meg barn på alder med min. men føler at etter klokka 15.00 og i helgene så skal alle hjem til mannen sin. så etter jeg fikk barn hater jeg helger. skjer aldri noe.
M by M Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. juni 2007 Å, det var dumt! Jaja...Ikke noe å gjøre med det. Kranglesiden er helt passe, ihvertfall her på DiB. Jeg er rimelig satt og sær av meg, men er ikke en sånn som bare er mamma etter jeg fikk barn. Jeg er mamma og meg selv og det tror jeg mange av dere jentene her på krangle er også. Skal jeg være ærlig, får jeg litt angst av alle disse jentene som går inn i mammarollen 150% og glemmer seg selv og sitt gamle liv totalt. Man må ha humor og ha andre samtale emner enn bare amming, fødsler, hvor perfekt man selv gjør alt med barna sine og itillegg rekker å lage kake...det rekker ikke jeg ;-)
Libido- Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Nå er ikke jeg 30 da men har god kontakt med mange andre mødre. Vi møttes på sv.kurs og har holdt kontakten godt siden. har hatt babytreff 3-4 ganger i mnd. Der er vi fra 21 - 35 år ca. Alle går kjempe godt sammen og vi hygger oss masse. Merker ikke noe på aldersforskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå