Gå til innhold

Vogn ødelagt på fly.. Vogna selges ikke i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at Widerøe har ødelagt vogna vår, og skal erstatte den. Men vi sliter litt.

Etter å ha undersøkt litt virker det som om vogna ikke blir solgt i Norge. Det er en Jeep Roadster SL.

Og da blir det litt vanskelig å finne ut hva den ville ha kostet i Norge. (Vi kjøpte den privat)

Hva i alle dager gjør vi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen måte dere kan finne ut hva den koster i ett land hvor den selges da? De må jo erstatte hva det koster å kjøpe den, og om det må gjøres i utlandet er det jo prisen der (+ evt frakt og kanskje??) de må ut med.

:)

Skrevet

De går med på å gi oss en tilsvarende vogn, bare vi kan finne ut ca hva den koster. Tviler på at de kan fikse vogn fra utlandet, da rutinene deres går på å sende rekvisisjon til butikken vi skal ha vogna fra. Blir noe mer styr å kjøpe fra utlandet.

Noen her som har vært i lignende situasjon?

Skrevet

Da sender dere en mail til de butikkene i utlandet som fører dem. Mailen fra de som er dyrest (he he) tar dere vare på, legger til porto og alt annet som kommer i tilegg ved kjøp fra utlandet. Da har dere summen for hva det vil koste dere å få en tilsvarende.

Dette sender dere til Widerø.

Mens dere venter finner dere den vognen dere vil ha istedet og vet da hvor rekvisisjonen skal sendes.

Skrevet

Okey. Takker =)

Skrevet

Var i en lignende situasjon med en koffert, kjøpt i utlandet, helt spesiell. Jeg skulle ta med meg kofferten til en butikk på listen deres, ganske mange å velge mellom, og bli enig med personalet der hvilken som best erstattet den jeg hadde fått ødelagt. Det var butikken som sendte regning til flyselskapet.

Skrevet

Men når dere henter inn pris fra utlandet må dere huske på at vogner er billigere i utlandet enn her. I tillegg må dere legge til Norsk moms på den prisen dere finner i utlandet.

Et eks. på prisforskjeller er Bugaboo Cam. Den koster ca 8500 i Norge, du får den for 6300 fra nederland... Viss dere skal få en vogn til samme pris som den koster i utlandet så blir det jo lit turettferdig om dere får en vogn til utenlandsk pris.. dere får jo minde vogn for det her i Norge.. om du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Det er akkurat det jeg har tenkt på. Ser jo at denne vogna koster ca 1300 i england, men den ville jo kostet mer her.

Vet at det samme vogna produseres under andre navn, og selges i norge, men har ikke funnet noen av dem i norske butikker enda.

Argh.. at det skal være så vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...