Gå til innhold

BARNESETE??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips om bilseter som er gode når barnet er ca 10mnd, har ett maxicosi sete frem til 13kg som begynner å bli litt for lite i forhold til lengden ...? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Har et maxi cosi sete jeg også, og det begynner å bli på tide med et nytt sete. Vil gjerne ha et godt bakovervendt sete, jeg da.

Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å se på Akta Graco Duologic, Akta Graco Cosmic Comfort, Brio Zento, Britax Secura, Maxi Cosi Mobi eller HTS-setene..! MEN - det er utrolig viktig å ta med bilen og ungen til butikken og få prøve setene i bilen din, ikke alle seter passer til alle biler! Velg et sete som du ser at gir god plass til beina i flere år fremover, som sitter bra i bilen, og som ungen sitter godt i..! Og husk at ungene bør sitte bakovervendt til de er minst 3-4 år, helst lenger..! Har selv en gutt på 3,5 år som sitter bakovervendt i Britax-sete og storkoser seg :-) Lykke til med valget :-)

Skrevet

Drit i den testen! Trygg Trafikk har gått ut og sagt at denne testen ikke bør legges vekt på, da den er gjennomført på helt urealistisk grunnlag, feilmontering og elendig testing..! Nakkebelastningen (som er grunnen til at altfor mange barn dør i trafikken hvert år) er ikke målt, og derfor er testen i mine øyne helt bortkastet..! Den tester IKKE sikkerhet, kun brukervennlighet og sånn...

Skrevet

Takk for gode råd, skal på lang biltur til helga, så er greit med ett godt sete til barnet:)

Skrevet

oki, det virket som du hadde litt peiling så jeg tar med meg dine råd til butikken;) thanks!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...